Los Angeles

20 september 2022 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Heej allemaal!

Hier weer een update van me, dit keer zal ik jullie meenemen naar het beroemde Los Angeles!

Mijn vorige verhaal sloot ik af met het afscheid van m'n reisgenoten, dus vanaf San Franvisco reisde ik alleen naar Los Angeles. Ik nam een nachtbus die om 21.30 vertrok en die om 7.30 aankwam. Vanuit de bushalte ging ik met het openbaar vervoer naar mijn hostel, wat me zo'n anderhalf uur kostte, dus ik kwam rond 9.30 ongeveer aan. Aangezien ik pas om 15.00 kon inchecken, ging ik de omgeving verkennen. Al gauw bleek het dat mijn hostel direct tegenover het strand was, op een super leuke boulevard! Het is een hele hippe buurt, met een hoop straatartiesten en leuke barretjes enzo. Het strand was geweldig en de oceaan was een super chille temperatuur, dus ik besloot een surfbord te huren en een paar uur te gaan surfen! De golven waren super goed, heerlijk vermaak voor een tijd. Nadat ik m'n sufbord weer had ingeleverd, deed ik een dutje op het strand tot het tijd was om in te checken. Ik sliep in een kamer met twee stapelbedden en m'n kamergenoten waren super chil en ik heb met een van, een meisje uit Kazachstan, samen gegeten en rondgehangen de rest van de dag.

20220907_12382820220907_190746

De volgende dag (donderdag) stond Universal Studios Hollywood op het programma. Het park opende om 10 uur en het duurde 2 uur om daar te komen met het OV, dus ik vertrok sochtends rond 7.45 zodat ik de hele dag daar kon doorbrengen. Ik kwam precies om 10 uur aan, dus ik kon meteen het park in. Het park zelf was super gaaf, ze hebben heel veel tijd gestoken in het bouwen van het decor, dus het zqg er super uit! Mijn favoriete gedeelte was het Harry Potter gedeelte, waar ze Zweinsveld en Zweinstein precies hebben nagebouwd, dus je kon rondlopen en de winkeltjes binnengaan, wat super leuk was! Een paar van de andere themagebieden waren onder andere The Simpsons, Jurrasic Park, Minions en nog een paar meer. Ze hadden ook de studiotour, waar je met een soort van treintje door het park van Universal Studios rondrijdt, dus je ziet alle filmstudio's en het decor voor verschillende films kunt zien. Ze waren ook een film aan het opnemen op een van de sets, dus je kon precies zien hoe dat in z'n werk ging. Naast de studiotour en de attracties waren er ook verschillende shows. Ik ben naar twee shows geweest, eentje was met dier-acteurs en de andere was een stuntshow. Deze shows waren allebei super gaaf! Aangezien ik op een donderdag in het park was, waren er bijna nergens rijen, dus het langste dat ik moest wachten was 15 minuten, dus ik heb het hele park gezien en ben in alle attracties geweest, sommige zelfs meerdere keren! Na het park ben ik naar Hollywood Boulevard gegaan, waar ze alle sterren op de stoep hebben. In mijn bescheiden mening is dit stukje super overgewaardeerd, het is gewoon een stoep met een hip patroontje, dus hier heb ik niet veel tijd doorgebracht. Na mijn Mc Donalds diner ben ik teruggegaan naar m'n hostel.

20220908_10061920220908_10364620220908_122424

De volgende dag was mijn laatste dag in LA, en ik had niet echt grote plannen. Tijdens het ontbijt ontmoette ik een gast van rond de 60 die was opgegroeid in Santa Monica, een wijk een stukje verderop, en hij had dat weekend een school reünie waarvoor hij terug in de stad. Hij ging die dag een fiets huren en plekken van vroeger terugzien en hij vroeg of ik zin had om mee te gaan. Ik had met m'n Kazachze vriendin afgesproken om sochtends te gaan surfen, dus dat heb ik eerst gedaan en daarna heb ik een fiets gehuurd en ben ik langs het strand gaan fietsen. Smiddags ontmoette ik Bill opnieuw en de rest van de dag zijn we samen opgetrokken, wat erg gezellig was!

Zaterdag was opnieuw een reisdag voor me, ik nam vanuit LA de bus naar Las Vegas, waar op zondag mijn eerste tour vertrok richting Bryce Canyon, the Grand Tetons en Yellowstone! De bus vertrok om 12.30 en we kwamen rond 17.30 aan in Las Vegas. Ik ging meteen naar m'n AirBNB omdat ik m'n was moest doen, dus ik heb helaas (nog) niet veel van Vegas gezien.

De volgende keer vertel ik jullie meer over mijn tour!

Liefs, Susan

1. Mam:
    20 september 2022
    Misschien ben je een beetje jaloers dat jouw ster er niet tussen staat daar in Hollywood :>)
    Maar fijn dat het zo goed gaat allemaal.
    Nog een weekje genieten.
  2. Yvonne Schonewille:
    20 september 2022
    Viva Las Vegas, waar je ieder casino zo binnenkomt maar het een doolhof lijkt om de uitgang te vinden.... 🍀🎰
    Maak er nog een supermooie week van in de National Parks. Groetjes en tot gauw 😘🐈
  3. Faak:
    20 september 2022
    Ik werd in Las Vegas dol van al die knipperlichten van gokkasten.Ga je ook nog naar de “strip” of is die straat er niet meer . Was toen 2000 zeer mooi .En een hele hoge toren waarborgen omhoog geschoten werd . Geniet er van .
    Gr Faak .