San Francisco

16 september 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hi allemaal!

Hier weer een update van me, dit keer over San Francisco vanuit Las Vegas! We gingen met z'n drieën naar San Francisco: Kristina, Shanon en ik.

Na onze lange vlucht en een taxirit door de stad, kwamen we aan bij ons hotel. Helaas was de lift kapot en was onze kamer op de 4e verdieping, dus het was een hoop gesjouw met onze tassen en koffers op de trap, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. We waren allemaal vrij moe, aangezien we weer drie uur extra dag hadden gehad door het tijdsverschil, dus rond 22.00 gingen we naar bed.

De volgende dag was een hele drukke dag. Sochtends hadden we een tour over de Golden Gate Bridge met een stadsgids. Deze tour begon om 11 uur, dus we dachten dat we genoeg tijd zouden hebben om rustig ontbijt te halen en dan een uber te nemen. Ontbijt halen bleek iets langer te duren dan gedacht, dus uiteindelijk, na een hoop gehaast, kwamen we om 3 over 11 aan bij onze tour. Gelukkig was onze gids heel begripvol, dus geen probleem. De tour zelf was super! We kregen uitleg over het ontstaan van de brug en hoe deze gebouwd is en de politieke achtergrond ervan. Een van de meest verbazingwekkende feitjes is dat de hoofdingenieur van de brug niet eens een diploma had in een technische richting, een geweldig voorbeeld van "Fake it till you make it". De tour duurde ongeveer 1.5 uur tot 12.30, wat ons voldoende tijd zou moeten geven om naar onze volgende bestemming te gaan: Alcatraz!

IMG-20220905-WA0016

We hadden tickets geboekt voor de boot van 14.10, dus we dachten genoeg tijd te hebben om de bus te nemen. De bus kwam echter een halfuur te laat, wat ons lichtelijk gestresst maakte, maar we hadden nog steeds genoeg tijd om de boot te halen, we zouden alleen niet een halfuur van te voren aankomen, zoals werd aangeraden. We liepen echter verkeerd, dus uiteindelijk werd het een sprintje richting de boot, waar we 1 minuut voordat de boot vertrok aankwamen, dus weer net gered! Alcatraz was super gaaf! Officieel is het een nationaal park, dus alle vogels vogels er broeden zijn beschermd, wat betekent dat het hele eiland overspoeld wordt met vogels, vooral veel meeuwen, maar ook pelikanen en reigers en andere vogels. We hebben ongeveer drie uur doorgebracht op Alcatraz. Er is een tour door het cellenblok waarbij wordt verteld hoe de gevangenen leefden en de geschiedenis van het complex, wat heel interessant was.

IMG-20220904-WA0100

Nadat we Alcatraz helemaal ontdekt hadden, namen we de boot terug naar het vasteland. Die avond hadden Shanon en ik tickets voor het Harry Potter and the Cursed Child in het theater. Wilde voorstelling begon om 7 uur, dus we hadden genoeg tijd om wat te eten en dan richting het theater te gaan, dachten we (ziet iemand een patroon?). Dus we gingen uit eten. Helaas was onze bediening super sloom en onze uber zat vast in de spits, dus uiteindelijk renden Shanon en ik het theater in om 7 uur, waar we gelukkig nog snel naar onze plekken werden begeleid. De show was geweldig, ik denk een van de hoogtepunten van mijn trip tot nu toe! Vanaf het theater naar het hotel was gelukkig maar 4 minuten lopen, dus eindelijk een keer geen gehaast hahaha.

IMG-20220904-WA0100

De volgende dag (maandag) hadden we een chil dag. Deels omdat we wel even wilden chillen na al dat gehaast van de dag ervoor, deels omdat het een nationale feestdag was dus we verwachtten grote drukte in de stad, en deels omdat het 35 graden was. Sochtends hebben we rustig ons ontbijt gegeten in het restaurant en smiddags zijn we naar het strand gegaan, wat heerlijk afkoelen was in het water. Die avond zijn we nog uit eten gegaan naar een pizza restaurant, wat super lekker was.

IMG-20220906-WA0021

Dinsdag was onze laatste dag in San Francisco en ook onze laatste dag als drietal. De ochtend hoefden we geen ontbijt te halen, aangezien we nog pizza hadden van de dag daarvoor. Dat was maar goed ook, want we hadden een tour door China Town geboekt. Verrassend genoeg waren we ruim op tijd! Die tour was heel gaaf, veel over de historie van de stad en hoe de Chinese bevolking leefde en nog steeds leeft. Na die tour hebben we nog wat rondgelopen in China Town en wat geshopt. Daarna zijn we naar de boulevard gegaan en hebben we daar wat gegeten, en gingen we terug naar het hotel, waar we onze spullen hadden achter gelaten. En toen begon het afscheid nemen opnieuw. Kristina en Shanon vlogen die avond terug naar de oostkust, terwijl ik de bus naar Los Angeles zou nemen. Dus na het afscheid wandelde ik richting de bushalte, waar ik de hele nacht doorbracht in een bus op naar LA, waar ik jullie de volgende keer meer over vertel!

Liefs, Susan

1. Yvonne Schonewille:
    19 september 2022
    Opzij, opzij, opzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats, we hebben ongelofelijke haast 🤣 wat een strakke planning. Lekker bezig 👍. Nu op naar de NP's. Maak nog een paar fantastische excursies deze laatste week. Gr 😘🐈