Sukkertoppen & Bowlen

12 maart 2019 - Horsens, Denemarken

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik leef nog ;)

Terwijl jullie carnaval hebben gevierd, heb ik hier een semesterfeest gehad. Het was eigenlijk een kick-off semesterfeest, maar het semester was toen al ongeveer een maand bezig, dus is de naam veranderd in semesterfeest. Het feest was in de school, dus lekker dichtbij voor mij, 3 minuten lopen. Het was een gezellig feest, maar de muziek was niet echt top. Veel hiphop en 'oudere' nummers. Er werd zelfs een Nederlands nummer gedraaid: Traag van Bizey. Echt een top nummer #not. Maar er was ook bierpong (Denen zijn heeeeel slecht in bierpong) en een springkussen, dus mijn avond was top!

In datzelfde weekend ben ik naar de Sukkertoppen geweest met Ann-Sofie en Melanie. Dit is een gebied dat ongeveer 15 kilometer verderop ligt. Hier is de hoogste heuvel van de omgeving te vinden en die heb ik beklommen (dat was ongeveer 15 minuten wandelen, dus was niet echt heftig). Op de top van de heuvel keek je uit over het grootste meer van Denemarken, wat heel mooi was. Nadat we weer waren afgedaald, hebben de watermolen bekeken die aan de rand van het meer ligt. Blijkbaar is deze al 900 jaar uit, dus dat is wel indrukwekkend. Er is een uitkijktoren gebouwd bij de watermolen, waarvandaan je vogels kunt spotten, en ik heb een ijsvogel gezien!

IMG-20190303-WA0023

IMG-20190303-WA0019

IMG-20190303-WA0027

Afgelopen vrijdag scheen de zon voor het eerst die week, dus ik besloot een wandeling te maken. Dit was een slechte beslissing, omdat het vrijdag ongeveer net zo hard waaide als bij jullie op zondag. Na mijn wandeling van ongeveer 15 km was ik dus helemaal uitgeput. Daarom heb ik zaterdag een rustdag genomen. Zondag heb ik gebowld. Ik was niet echt goed, maar de rest was nog slechter, dus ik was tweede!

Voor de rest heb ik niet echt heel veel bijzonders gedaan. Elke maandag en woensdag ga ik twee uur badmintonnen. Dat is wel anders dan in Someren, omdat we hier geen training hebben, alleen maar vrij spelen en 'alternatieve' badmintonspellen, zoals rond de tafel. Dat is ook wel leuk. Er zijn ongeveer 20 tot 25 mensen die hier badmintonnen, wat goed uitkomt omdat er 5 banen zijn. De mensen waarmee ik speel zijn erg gezellig, dus dat maakt het superleuk!

Op school gaat alles zijn gangetje. Momenteel heb ik 'weekend' omdat mijn lessen vandaag en morgen zijn uitgevalllen. Ik heb wel nog een aantal opdrachten die ik moet doen, dus daar kan ik wel mee voorruit.