Terug in Horsens

7 mei 2019 - Horsens, Denemarken

Hallo allemaal,

Na een lekker rustig weekje thuis, waarin ik weer heb kunnen bijpraten met iedereen, viel het toch een beetje tegen om weer terug te gaan. Gelukkig was dat maar even het geval en voel ik me hier nu weer helemaal op mijn gemak. Blijkbaar had iedereen daar wel wat last van, ik heb best wel een aantal mensen gesproken die het ook tegen vonden vallen om weer terug te gaan.

Ik heb momenteel wat problemen om terug te komen in het studieritme. Dat komt omdat deze week de laatste lesweek is voor veel vakken en ik vorige week al de laatste lessen heb gehad van de overige vakken. Dat betekent dus dat ik na deze week een soort van "vakantie" heb, waarin ik vier weken geen les heb. In deze weken moet ik natuurlijk gaan studeren enzo, maar ik heb mijn eerste moeilijke tentamen pas op 11 juni, dus dat duurt nog meer dan een maand. Mijn eerste echte tentamen is volgende week, de 14e, maar dit is Engels. Het is een mondeling tentamen, waarbij je een tekst krijgt. Deze tekst gaat over onderwerpen die zijn behandeld in de lessen het afgelopen semester. Je krijgt twintig minuten om die tekst te lezen en samen te vatten en daarna ga je met de leraar en examinator in gesprek over de tekst. Dit lijkt me een vrij makkelijk tentamen, omdat het er vooral over gaat hoe goed je Engels spreekt, en ik daar ondertussen toch wel vrij goed in ben geworden.

Daarna begint een periode van verveling. Ik heb wel een aantal dingen gepland staan, namelijk:

• Er wordt een Holi-festival georganiseerd. Dit is een soort van feest waarbij er met kleurpoeder wordt gegooid, waardoor alles en iedereen er erg vrolijk uitziet.
  • Volgende week zaterdag is er een badminton toernooi waaraan ik mee doe.
  • Ik ga 5 dagen naar Oslo met Melanie, een vriendin hier. We gaan met de bus en dat is iets van 12 uur reizen. Maar het is een nachtbus, dus als het goed is kunnen we slapen. We hebben dan 3 volle dagen in Oslo.
  • Pap, Mam en Joep komen 6 dagen hierheen, dus dan gaan we allemaal leuke dingen doen

Voor de rest heb ik nog niet echt dingen gepland staan, behalve dan studeren. Ik wil wel graag nog een keertje naar Legoland met een aantal vrienden, maar dat moeten we nog even plannen.

Dat was het weer voor nu, tot de volgende!

Groetjes, Susan

1. J. Schonewille:
    8 mei 2019
    Hallo Susan,
    Logisch dat het even tegenvalt, als je een week thuis bent geweest. Maar dat went wel (een beetje) denk ik. Het lijkt me moeilijker om je tijd met studeren door te brengen als al je lessen stil komen te liggen. Dan is je hele normale structuur weg en is het zaak, om toch je tijd nuttig te besteden. Zo te lezen gaat dat wel lukken, met al de plannen, die je al hebt!!

Nog een fijne tijd en succes met je tentamens, Oma