Grenaa

26 februari 2019 - Grenaa, Denemarken

Heej allemaal,

Afgelopen weekend heb ik doorgebracht in Grenaa, een plaatsje aan de kust met een supermooi strand. Horsens zelf ligt ook aan zee (meer een fjord), maar het strand is hier niet zo mooi als in Grenaa. We waren daar met z'n zessen, Elena, Melanie, Saskia, Stefan (allemaal Duitsers) en Charlene (Canada) en het was super gezellig. Het was mooi weer, helaas niet zo warm als in Nederland, maar wel een lekker zonnetje en zo'n 8 tot 10 graden. Melanie heeft hier een auto, dus we zijn met zn vieren met de auto gegaan, wat ongeveer twee uur rijden was, en twee gingen met de trein. We hadden een vakantiehuisje gehuurd voor één nacht, en dat was echt super knus en gezellig, met een open haard en overal vloerkleedjes en kaarsjes. Overdag hebben we wat gewandeld op het strand en in de haven en 's avond hebben we wat kaartspelletjes gedaan en biertjes gedronken. Ik heb ze een aantal Nederlandse kaartspellen geleerd, zoals ezellen en bussen, dus nu kunnen ze dat ook gaan spelen als ze weer naar huis gaan. Op zondag hebben we eerst met z'n allen gebruncht, met eieren en bacon en sla en brood, dus echt heel uitgebreid voor mij. De rest vond dit allemaal heel erg normaal. Duitsers doen iets raars met multivitamine: ze pakken een half glas multivitamine en doen daar dan bruisend water bij. Echt heel vreemd. Zij drinken altijd bruisend water, omdat ze 'gewoon' water niet lekker vinden. Charlene, uit Canada, vond het ook vreemd. Na de brunch hebben we nog een anderhalf uur gewandeld op het strand, en daarna zijn we teruggegaan naar Horsens.

Op school gaat alles verder z'n gangetje. Ik heb vorige week een presentatie gedaan over Central China. Ik volg hier namelijk een les waarbij ik veel dingen leer over China. Chinezen geven hun provincies en dorpen en steden vrij grappige en voor de hand liggende namen. De provincie die ik moest presenteren heet Hubei, wat letterlijk "Ten Noorde van het meer" betekent. Op zich vrij logisch, omdat er een supergroot meer ligt in het zuiden van de provincie. Maar aan de andere kant ook weer totaal niet logisch, omdat er in Hubei ongeveer 1000 meren zijn (niet overdreven), dus ten Noorde van welk meer?! Hahahaha

Komende donderdag heb ik weer twee presentaties, eentje van mijn United States les, waarbij ik the midwest moet presenteren. Ik vind the midwest een vreemde naam voor de regio, omdat deze regio meer in het oosten ligt dan in het westen, maar wie ben ik? De andere presentatie die ik moet doen gaat over Nederland. Ik ga het hier ook uitgebreid hebben over Carnaval, omdat ik dat toch wel ga missen komend weekend (al loop ik daardoor geen risico's op blessures door plotseling overstekende bankjes XD).

Ik wens jullie allemaal veel plezier met carnaval! Tot de volgende!

Susan

20190224_134050IMG-20190224-WA0000IMG-20190223-WA0007

1. J. Schonewille:
    27 februari 2019
    Hallo Susan,
    Zo te horen heb je het goed naar de zin in Denemarken. Het lijkt wel een leuke groep zo op de foto. Volgen zij allemaal zo ongeveer dezelfde studie als jij, of zit daar nog verschil in? Heb je nu intussen al een kamergenote? Gisteravond toen je belde vond ik het moeilijk om te reageren. Sowieso heb ik een hekel aan de telefoon. Op de een of andere manier voelt dat nooit ontspannen. Ik ben pas gevallen, daar heb ik een geschaafde knie aan overgehouden. Verder valt de schade nogal mee.
    Of ik met Carnaval nog weg ga betwijfel ik, maar je weet maar nooit.
    Succes met de presentaties.
    Groetjes, Oma