Las Vegas en terug naar huis

13 oktober 2022 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Hoi Allemaal,

Hierbij mijn laatste verhaal over mijn reis in Amerika. Mijn vorige verhaal sloot ik af met een leuke avond op de camping in Grand Canyon Village. De volgende dag had ik wat moeite met opstaan en ik was niet de enige. We stonden vroeg op, want een van mijn medereizigers had een helikopter vlucht geboekt, dus we moesten om 8 uur op het vliegveld zijn. Gelukkig was het vliegveld maar 5 minuten van de camping, dus moesten we niet absurd vroeg op. Dus we dropten hem op het vliegveld en reden met de rest door naar de Grand Canyon, waar we nog 2.5 uur hadden om rond te lopen. We zijn met een aantal mensen een stukje naar beneden gelopen, maar omdat de canyon zo immens groot is, hadden we niet genoeg tijd om helemaal naar beneden te gaan. Na zo'n drie kwartier zijn we dus omgedraaid en weer terug naar boven gegaan, waar we nog even hebben zitten genieten van het uitzicht vanaf de rand en onze (lichte) katers verwerkt hebben. Rond 11 uur was het dan toch echt tijd om de weg weer op te gaan, terug naar Las Vegas. Op weg naar Las Vegas gingen we over de iconische Route 66, de eerste highway van de USA. We stopten voor lunch bij een burger bar in een dorpje waar het hele decor eruit ziet als de jaren 70, dus met oldtimers enzo.

IMG-20220928-WA0205IMG-20220928-WA0016

Na onze lunch stop gingen we weer op weg, het was nog zo'n 3 uur rijden dus nog even lekker chillen met zn allen. Die drie uur vlogen echter super snel voorbij, dus toen was het alweer tijd om afscheid te nemen, waar eigenlijk niemand al aan toe was. Maar ja, afscheid nemen hoort bij het leven, dus dat deden we dan toch maar, met een aantal traantjes als gevolg. Ik zou die avond vertrekken vanuit Las Vegas, maar het duurde nog zo'n zes uur voordat mijn vlucht zou vertrekken. Gelukkig mocht ik met Ambrosia, Eric en Alex mee naar hun hotel kamer waar ik mijn tas zo lang neer kon zetten en even kon douchen. Na die snelle douche vertrokken Alex, Eric en ik weer naar beneden, omdat we nog even uit wilden gaan voordat mijn vliegtuig zou vertrekken. We hadden ook afgesproken met Ugur, dus die vonden we al vrij snel en toen gingen we op pad, Las Vegas in. Aangezien het mijn laatste avond in de VS was besloot ik om al mijn overgebleven contant geld op te gokken. Dit waren wel 7 hele dollars en die waren binnen 3 minuten op, geen geluk. Helaas hadden mijn vrienden ook geen geluk, dus gingen we maar uit eten en rondkijken in het casino en buiten bij de hotels, want er is van alles te zien in Las Vegas. Helaas was mijn tijd maar beperkt, want ik moest om 21:30 op het vliegveld zijn aangezien mijn vlucht om 23:00 zou vertrekken. Dus rond 20:30 gingen we terug naar het hotel om mijn tas te pakken en toen was het weer tijd om afscheid te nemen, waarbij nog meer tranen vloeiden, en op naar de luchthaven.

IMG-20220924-WA0038

Mijn eerste vlucht was van Las Vegas naar Hartford, een vlucht van ongeveer vier uur, waar ik rond 7:00 's ochtends aankwam. Helaas had ik niet heel goed geslapen in het vliegtuig, omdat er een aantal baby's bij me in de buurt zaten. Eenmaal aangekomen in Hartford moest ik op zoek naar een bus die me naar Boston zou brengen, aangezien die avond mijn vlucht naar Europa vanaf Boston zou vertrekken. Vanaf Hartford is het ongeveer 2.5 uur rijden, maar de bus ging pas om 12:00, dus ik heb mijn tijd doorgebracht in de Starbucks. Eenmaal aangekomen in Bosten heb ik een tijdje genoten van het herfstweer aan de kade en ben ik daarna weer naar een cafeetje gegaan. Daarna naar het vliegveld, waar om 21:00 mijn vlucht naar Dublin vertrok, een 6 uur durende vlucht. Vanuit Dublin was het nog anderhalf uur vliegen naar Schiphol, waar ik dan eindelijk ons pap en mam weer zag. Uiteindelijk was ik om 17:30 weer thuis, gesloopt na al dat vliegen, maar nog fit genoeg om nog even naar de kermis te gaan en mijn vrienden weer te zien.

Dat was dan mijn reis naar de USA. Ik hoop dat mijn verhalen jullie geamuseerd hebben, ik vond het zelf in ieder geval heel leuk om te schrijven en mijn eigen verhalen terug te lezen. Dankjewel voor het volgen van mijn reis.

Liefs, Susan