Arrawarra en Byron Bay

28 september 2023 - Byron Bay, Australië

Hey allemaal!

Hier weer een verhaal van me.

Op dinsdag vertrokken we met de trein vanuit Sydney richting Coffs Harbor. Deze treinreis duurde ongeveer de hele dag: van 7 uur sochtends tot 4 uur smiddags. Op het station werden we opgehaald door een bus die ons naar de eindbestemming van die dag bracht, naar Arrawarra. Hier verbleven we op een surfcamp. Toen we daar aankwamen was het rvijwel meteen tijd om aan tafel te gaan en daarna nog wat spelletjes en drankjes te doen en naar bed te gaan.

De volgende dag besloot ik vroeg op te staan en een stuk op het strand te gaan wandelen. Na het ontbijt was het tijd voor onze surfles, die van 10 tot 12 duurde. Ik had al eerder gesurfd dus ik vond het super leuk om weer het water in te gaan en een paar golven te pakken. We waren vrij ver zuid in Australië en het is hier pas net lente, dus het water was nog aan de frisse kant. Dat mocht de pret echter niet drukken. Na de surfles kregen we lunch voorgeschoteld en in de middag stond er een bushwalk op het programma. Een inheemse man kwam vertellen over de natuur en de verhalen over Arrawarra en liet ons ook een aantal wilde dieren zien. We agen een slang en konden ook een aantal kangaroes aaien, dus dat was heel tof!

Op woensdag vertrokken we weer uit het surfcamp en gingen we op weg naar Byron Bay, een stadje dat ongeveer 2 uur noordelijker was. Hier kwamen we rond de middag aan, dus na onze koffers te hebben gedumpt gingen we richting de stad om te lunchen. Daarna was het tijd voor een wandeling langs de kust naar de vuurtoren. Onderweg stopten we op een aantal uitkuikpinten vanwaar we walvissen konden zien! Het is momenteel walvis seizoen in Australië en dat merkten we, want er waren er een heleboel! Ook zijn we onderweg gestopt op het meest oostelijkste puntje van Australie, sat ook wel vet is. Na de wandeling zijn we naar het strand gegaan en hebben we de zonsondergang bekeken. Daarna was het alweer etenstijd, dus we zijn met een aantal mensen uit eten gegaan en hebben een drankje gedaan.

De volgende dag hadden we een drukke dag in Byron Bay. In de ochtend heb ik gesurfd en daarna gingen we richting de stad, want er stond een kajak tocht op de planning. We kajakten voor ongeveer 3 uur en onderweg zagen we dolfijnen en een aantal bultruggen. Er was een super schttige baby buktrug die aan het springen was, wat echt super vet was! Na het kajakken gingen we terug naar het hostel waar we ons klaarmaakten om op stap te gaan. Het was namelijk de laatste avond voor een aantal van ons reisgezelschap, dus besloten we om een gezellige laatste avond te hebben, wat zeker lukte! Het leukste aan de avond was de Piano Bar, waar twee pianisten verzoekjes speelden, wat echt super leukw as! Ze zijn hier sws heel erg van de live muziek, wat ik ook super leuk vind!

De volgende keer vertel ik meer over Australië en mijn avonturen.

Liefs, Susan

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yvonne Schonewille:
    28 september 2023
    Wauw super gaaf 🐳🐳🐬🐬🐳🐳 fantastisch om in het wild te zien. 🐈😘