Sydney!

18 september 2023 - Sydney, Australië

G'day!

In mijn vorige verhaal sloot ik af met mijn vertrek vanuit Hawaii: op naar Australie! Mijn vlucht vertrok om 8:30 op vrijdagochtend en duurde iets meer dan 10 uur, maar omdat ik de datumgrens passeerde landde ik pas op zaterdagmiddag in Sydney. Ik was helemaal voorbereid op een horror ervaring bij de douane, maar ik was er binnen een halfuur al doorheen, dus dat was een meevaller. Daarna ging ik op weg naar mijn hostel waar ik die avond zou verblijven. Nadat ik mijn spullen had gedumpt, ging ik op weg naar het Opera House om de zonsondergang te bekijken, en die was super mooi! Daarna ging ik wat eten en terug naar het hostel, want het vroege opstaan en de 4 uur tijdsverschil met Hawaii begon ik te voelen.

De volgende ochtend was ik redelijk op tijd wakker en ging ik op weg naar Coogee beach, waar ik een ontbijtje en koffie heb gescoord. Ik vind Australie heel chil, want de koffie cultuur is hier erg groot, dus op elke hoek zit wel een koffietentje met goede koffie! Vanuit Coogee beach is een pad naar Bondi beach, dus die heb ik gewandeld. Toen ik aankwam in Bondi heb ik gechild op het strand en genoten van alle mensen en de drukte. Het was zondag, dus er waren super veel mensen op de been en er was een of andere vliegershow, dus dat was top om te kijken. Daarna ging ik terug naar de stad en ben ik naar een museum gegaan waar ze allerlei verschillende kunst hadden. Toen was het alweer tijd om terug naar het hostel te gaan. ’s Avonds begon namelijk mijn tour. Met een groep van 18 mensen tuseen de 18 en 35 jaar ga ik de komende 2.5 week rondreizen in Australie. We vertrekken vanuit Sydney en gaan naar Cairns in het noorden (bijna 2500 km!). Die avond begon de tour: we maakten kennis met elkaar en gingen daarna gezamenlijk uit eten. Het is een gezellig groep 15 meiden en 3 jongens, dus dat is wel een beetje uit balans. De meeste komen uit Engeland, maar er is ook een ander Nederlands meisje, dus ik kon wel weer mijn Nederlands oefenen.

De volgende dag was een vrije dag in Sydney en we besloten met een groep naar Manly te gaan, wat ongeveer 20 minuten met een veerboot vanuit het centrum. Daar aangekomen hebben we een tijdje rondgehangen op het strand en zijn we naar de winkels geweest. Daarna gingen we terug naar Sydney en hebben we nog wat rondgelopen in het ‘oude’ centrum en de haven. Toen gingen we weer terug naar het hostel waar we met z’n allen pizza hebben gegeten in de bar en een aantal drankjes hebben gedaan. Daarna was het tijd om naar bed te gaan, want de volgende dag was weer een lange dag. Die dag hadden we een treinreis van ongeveer 9 uur voor de boeg die ons naar Coffs Harbor bracht, waar ik jullie de volgende keer meer over vertel!