Brisbane en Noosa

28 september 2023 - Noosa Heads, Australië

Hey allemaal,

In mijn vorige verhaal sloot ik af met een gezellige avond in Byron Bay. De volgende ochtend, zaterdag, vertrokken we naar Brisbane, waar we afscheid moesten nemen van een aantal van ons reisgezelschap, maar we verwelkomden ook een aantal nieuwe reizigers. We kwamen rond 2 uur aan in Brisbane, waar we de tijd kregen om de stad te ontdekken. Met een paar mensen hebben we wat rondgelopen op de markt en zijn we op een terrasje gaan zitten. Toen was het tijd om met de hele groep uit eten te gaan en onze nieuwe reizigers te ontmoeten. Daarna was het tijd om terug naar het hostel te gaan.

Op zondag vertrokken we alweer vanuit Brisbane, richting Noosa. Dit duurde ongeveer 2 uur met de bus en we kwamen rond 12 uur aan in ons hostel. De hostels tot dan toe waren prima, maar dit hostel was heel luxueus vergeleken met de rest, met een super chil zwembad en luxe douches en niet wiebelige bedden! We bleven 3 nachten in Noosa, dus die eerste middag besloten we met een aantal mensen om het rustig aan te doen en te chillen in het hostel. Savonds gingen we met een paar man naar de rivier een stukje verderop, waar live muziek was. Daar zijn we ook uiteten gegaan en toen zijn we terug naar het hostel gegaan, waar we nog wat spelletjes hebben gedaan en daarna naar bed zijn gegaan, want de volgende dag moesten we vroeg op.

Op maandag stonden we vroeg op, want we gingen naar K'gari, wat ook wel Fraser Island wordt genoemd. Dit is een van de Unesco erfgoederen, aangezien het grootste zandeiland is ter wereld en het enige zandeiland waar regenwoud groeit. Om 5.40 reden we aan en rond 7.30 hadden we het pondje naar het eiland. De bus waar we inzatten was een 4x4 aangedreven truck (hij leek wel een beetje op een dakar truck), waarmee we over het strand en de zandpaden konden scheuren. We hebben een stuk gewandeld in het regenwoud en zijn toen naar het grootste meer op het eiland gegaan, waar we hebben gezwommen. Daarna hebben we nog wat meer rondgereden en zijn daarna weer terug naar het vasteland gegaan en terug naar het hostel. Savonds hebben we nog wat drankjes en spelletjes gedaan en zijn toen redelijk op tijd naar bed gegaan, want het was een lange dag.

Op dinsdag stond er een wandeling door een nationaal park in de buurt op het programma. We namen de bus richting de stad en het begin van het pad. We volgden de kustlijn, wat op zich niet heel bijzonder was, maar door alle walvissen en dolfijnen die we onderweg zagen werd het een super gave ervaring! Smiddags ben ik nog gaan surfen en toen was het alweer tijd om terug naar het hostel te gaan. We besloten met zn allen op stap te gaan naar een club in de buurt waar ze een of andere bingo deden, wat feestelijker was dan het klinkt ;).

Woensdag was het alweer tijd om Noosa te verlaten. In de ochtend had iedereen een redelijk slome start, want de avond ervoor was het redelijk laat geworden. In de ochtend hebben we vooral wat rondgehangen in en om het hostel, waar ook een winkelcentrum was. Om 2 uur vertrokken we naar het treinstation, waar we de nachttrein naar Airlie Beach namen, waar ik de volgende keer meer over vertel.

Liefs, Susan

1. Yvonne Schonewille: