Aankomst in Denemarken

2 februari 2019 - Horsens, Denemarken

Snapchat-599057534

Hoi allemaal,

Gisteravond ben ik na een voorspoedige reis aangekomen op mijn kamer in Horsens. Ik schrijf dit terwijl ik aan het ontbijt zit.

De dag begon al vroeg, om 05:15, dus het was niet echt een lange nacht. Mam en Oma brachten me weg naar het vliegveld, Düsseldorf. Het had gesneeuwd, dus het was de vraag of we normaal door konden rijden. Gelukkig waren de grote wegen schoon, zodat we daardoor niet veel vertraging opliepen. Wel was er een ongeluk gebeurd op de Duitse Autobahn, dus daardoor liepen we wel een halfuur vertraging op. Gelukkig waren we nog ruim op tijd op het vliegveld. Daar heb ik snel mijn grote koffer ingeleverd, zodat ik wat meer bewegingvrijheid had. Na nog een kopje koffie en een croissant, was de tijd toch echt aangebroken om afscheid te nemen.

Daarna door de douane en het vliegtuig in. We hadden geluk met het weer, dus we landden tien minuten eerder dan gepland in Kopenhagen. Vanuit hier zou ik naar het centrale station van Kopenhagen reizen, waar ik de flixbus naar Horsens zou nemen. Ik had nog 2 uur voordat ik op de bus moest stappen, dus heb ik een uur bij de Burgerking gezeten. Daarna ben ik met de trein vanaf het vliegveld naar het centrale station gegaan. Dit ging allemaal verbazingwekkend soepel, als je bedenkt dat ik nu 1 grote koffer, 1 kleine koffer en een rugzak bij me had. Het vinden van de uitgang van het station ging iets minder soepel. Ik zat in een of andere tunnel, waar geen uitgang was. Uiteindelijk bleek dat ik naar de andere kant van het perron moest lopen om bij de uitgang te komen.

Het vinden van de opstapplek van de bus ging verbazingwekkend gemakkelijk. Het vinden van de goed bus was wel nog een kleine uitdaging, maar ik had de Burgerking op tijd verlaten, zodat ik nog ruim een halfuur had voordat de bus zou vertrekken. Dus ik had de bus toch nog ruim op tijd gevonden. De busreis duurde ruim 3 uur, zodat ik rond 17:00 uur aankwam in Horsens. Vanaf de uitstapplek moest ik nog met het openbaar vervoer naar mijn kamer. Dit was wel een wat grotere uitdaging, omdat ik met mijn koffers de bus in moest, waardoor ik het hele gangpad blokkeerde. Gelukkig vonden de mensen het niet erg en was het niet druk in de bus, dus dit ging redelijk goed. Met het overstappen was er een meisje die me hielp de juiste bus te vinden, dus dit was vrij gemakkelijk. Ik moest naar de eindhalte van de bus, dus ik kon gewoon blijven zitten tot het einde, wat ook wel chil was. Het laatste stukje moet ik lopen naar het kantoor waar ik de sleutel van mijn kamer op zou halen. Daar ontmoette ik Carolin, het meisje uit mijn klas dat ook hier gaat studeren (maar waar ik verder niet echt contact mee heb). Zou kwam toevallig tegelijkertijd aan met mij, dus hebben we even staan praten.

En toen was ik op mijn kamer. Eerste indruk: groot, erg wit en kaal en het ruikt nog een beetje raar. Wel een superfijne keuken! Ik denk dat ik snel zal wennen. Mijn huisgenoot is er nog niet, dus dat is nog even afwachten. Wel even fijn om rustig in mijn eentje alles te ontdekken en te wennen aan deze omgeving. Gisterenavond nog even snel naar de winkel geweest, om wat eten te halen en de hoogst nodige dingen, zoals wc-papier.

Vandaag en morgen ga ik alles uitpakken, gezellig maken, de omgeving verkennen en nog wat boodschappen doen. Tot de volgende!

Liefs, Susan