Washington DC en op naar Winnie!

10 september 2022 - Washington D.C., Verenigde Staten

Hoi allemaal!

Hier weer eens een update van me. Momenteel bevind ik me in LA, dus jullie hebben nog een aantal verhalen van me tegoed. Deze blog gaat over Washington, waar ik van 31 augustus tot en met 3 september verbleef :).

Mijn vorige blog sloot ik af met de trein richting Washington DC, waar we sochtends om 7 uur aankwamen. We verbleven in een AirBNB en konden pas om 16.00 inchecken, maar na een berichtje naar onze host mochten we al om 10 uur inchecken! Dus we hebben een poosje doorgebracht in een cafeetje en zijn daarna naar onze accomodatie gegaan, waar we een dutje hebben gedaan en ons hebben opgefrist. Smiddags zijn we de stad ingegaan en hebben een museum bezocht. DC is heel chil wat dat betreft, want er zijn super veel musea en die zijn allemaal gratis. Savonds hebben we in ons appartement gegeten, eindelijk weer eens voldoende groente enzo. De meeste restaurants serveren namelijk geen salades of groente bij je gerecht, dus ik mis m'n vitamientjes wel een beetje, dus daarom was het extra fijn om weer eens echte groenten te eten! Daarna hebben we een film gekeken en een paar drankjes gedaan.

20220831_161527een van de kunstwerken, gemaakt van bierdopjes

De volgende dag begonnen we met een bezoek aan het holocaust museum, wat best indrukwekkend was. Daarna moesten we ons haasten, aangezien we een fietstocht door de stad hadden met een gids. We kwamen gelukkig op tijd. De tour ging langs de meeste herdenkplekken van Washington en ook de meest bekende monumenten, zoals het Washington monument en het Witte Huis. Het was heel interessant en leuk! Savonds zijn we nog uit eten gegaan en hebben een ijsje gegeten op de boulevard.

20220901_150659IMG-20220901-WA0011

De volgende dag was alweer de laatste dag in Washington DC. We hebben soxhtends nog een museum gedaan en daarna zijn we naar The Capitol gegaan. Toen was het tijd om naar de metro te gaan, want we hadden afgesproken met Winnie, een camp vriendin. Winnie is super cool! Ze geeft les in kunst en heeft 4 zoons(!). Ze woont een uurtje van DC af en nodigde ons uit om langs te komen als we in de buurt waren. Dus dat hebben we gedaan. Ze pikte ons op bij het metrostation aan het eind van de middag. Haar huis is geweldig, een boerderij met paarden, kippen en geitjes en allemaal familie in de buurt. We hebben savonds gebarbecued en zijn daarna nog naar een aantal lokale bars gegaan, dus ik heb ook mijn eerste linedance gedaan!

FB_IMG_1662832087602

Na deze gezellige avond/nacht was het wat zwaarder dan normaal om op te staan, maar uiteindelijk lukte het met de motiverende geur van verse wafels voor ontbijt, gemaakt door een van Winnie's zoons. Na het ontbijt moesten we helaas weer vertrekken, omdat we ons vliegtuig moesten halen. Eerst moesten we echter afscheid nemen van Zsuzsi, zij ging naar New York terwijl Kristina, Shanon en ik naar San Francisco gingen. Dus weer een persoon minder, het groepje blijft schrinken. Gelukkig waren we op tijd voor onze vlucht naar de West kust, die in totaal zo'n 10 uur duurde inclusief een tussenlanding in Houston.

De volgende ekeer vertel ik jullie meer over mijn avonturen in San Francisco!

Liefs, Susan

1. Yvonne Schonewille:
    11 september 2022
    Hey Susan,
    Line dancing, wie had dat verwacht 🤣🤠, weer eens wat anders dan 🏸🛶.
    Gezellig dat jullie bij een kampvriendin zo welkom waren 🥩🥓🥞☕.
    Heb veel plezier in 🌁 San Francisco.
    Groetjes 😘🐈
  2. Rob en Marielle:
    13 september 2022
    Hoi Susan,
    Er is een eerste keer voor alles. Hihi. Goed gedaan.
    Wel fijn dat jullie toch nog met een paar over zijn. Dat is wel zo gezellig.
    Ontzettend lief dat Winnie zo goed voor jullie heeft gezorgd. Weer een ervaring rijker. Wij wensen je nog heel veel plezier en de groetjes uit Lynmouth, Devon.
  3. Ilse olde Bolhaar:
    15 september 2022
    Hoiii ..
    Net nog eens ff al jou foto’s bekeken..
    Wat fantastisch .. ongelofelijk mooi en byzonder ..
    Wat veel mensen en dieren gezien / ontmoet..
    Je komt toch wel weer thuis toch😂😂
    Kan me voorstellen dat je weer erg moet wennen straks in Nederland..

Je ziet hoe snel je eigen wordt in een vreemd groot land..kan me voorstellen dat mensen soms terug gaan of in Amerika blijven..

Wat een ervaring..
    Ik zeg geniet nog ff en maak er nog iets byzonders van de laatste dagen( zal vast geen probleem zijn!!..)

Ik zeg doei doei!!💕liefs Ilse.