Een nieuw avontuur: op naar de USA!

1 juni 2022 - Schiphol, Nederland

Hoi allemaal,

Welkom terug op mijn reisblog! Ik ga opnieuw op avontuur, ditmaal vier maanden naar de Verenigde Staten. Ik ga hier drie maanden werken op Camp Wyonegonic en daarna nog een maand lang reizen. Ik heb hier super veel zin in, al ga ik natuurlijk Nederland ook weer flink missen.

Ik ga dus werken op Camp Wyonegonic, een Summercamp voor meiden tussen de 8 en 15 jaar oud. Het camp ligt in Denmark, Maine, helemaal aan de noordoostkust van de Verenigde Staten. Ik ga hier werken als Trip Leader, wat inhoudt dat ik de meiden mee ga nemen op hike - en kanotochten door de wildernis van Maine en New Hampshire. Ik vertrek vandaag (ik type dit verhaal terwijl ik aan het wachten ben voor de incheckbalie) en ik kom rond 27 September weer terug. De eerste weken zal ik vooral cursussen volgen en helemaal voorbereid worden op de komst van de Campers, die op 30 juni aankomen. Er zijn twee sessies van 3.5 weken voor de campers. Ze kunnen 1 of 2 sessies blijven, dus 3.5 weken of 7 weken. Ik vind dat nu al super stoer: stel je voor dat je als 8-jarige 7 weken op zomerkamp gaat!!

Vandaag is mijn reisdag. Vanochtend om 4.00 uur zijn pap, mam en ik aangereden richting Schiphol, waar we afscheid hebben genomen. Mijn vlucht vertrekt om 9.35 naar Dublin waar ik om 10.20 aankom. Daar heb ik anderhalf uur de tijd om over te stappen, waarna ik naar Boston vlieg. Van daaruit pak ik een twee uur durende bus richting Portland ME, waar ik wordt opgehaald door mensen van Wyo. In totaal ben ik waarschijnlijk ongeveer 20 uur aan het reizen, als ik al mijn vluchten haal. Waarschijnlijk ben ik dus heel vermoeid vanavond, ook dankzij het tijdsverschil van 6 uur. Ik hoop dat ik niet al te veel last krijg van een jetlag, aangezien vrijdag mijn eerste cursus al begint: kano instructeur.

Ik ga proberen deze blog bij te houden, maar ik weet nog niet hoe goed het bereik en internet is op Camp. Dus waarschijnlijk horen jullie hier vaker iets van me, maar misschien ook niet. Als je het leuk vind kun je je ook aanmelden met je e-mailadres, zodat je een mailtje krijgt als ik een nieuw verhaal heb geplaatst.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Liefs, Susan

1. Imke:
    1 juni 2022
    Heeeel veel plezier Suus! ❤️ Geniet van dit mooie avontuur!
  2. Gertjan:
    1 juni 2022
    heel veel plezier en geniet ervan!! ben benieuwd naar de verhalen!!
  3. Faak:
    1 juni 2022
    Tante Dina doet dit zo wie zo niet na. Je bent nog jong, dus genieten maar... groetjes.
  4. Yvonne Schonewille:
    1 juni 2022
    Fantastisch toch dat je vanavond nog niet weet of je een bak sterke koffie, een goeie borrel of alleen maar een lekker bed nodig hebt! Geniet ervan.
  5. Maxence:
    3 juni 2022
    It looked like you were going back to Denmark 😅
    I hope you have a great adventure over there ✨
  6. Emmy:
    3 juni 2022
    Veel plezier Susan! Ik ben nu al benieuwd naar jou verhalen!