Eindelijk, de kinderen zijn er!

9 juli 2022 - Denmark, Maine, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Hier weer eens een berichtje uit Amerika. Ik heb weer veel gedaan sinds ik voor het laatste iets heb laten horen, dus bereid je voor op nieuwe avonturen :)

Mijn laatste bericht heb ik geschreven tijdens de laatste maandag van pre-camp. Die dinsdag en woensdag werden de laatste voorbereidingen getroffen voor de aankomst van de kinderen. Dit betekende veel stress voor de cabin counselors, de mensen die een cabin vol met kinderen onder hun hoede hebben, want zij moesten ervoor zorgen dat ze klaar waren voor de aankomst van de kinderen. Dit betekent dat de cabin er goed uit moest zien, maar ze moesten ook een cabin poster maken. Aangezien ik geen cabin met kinderen heb had ik minder stress, maar ik vind het wel leuk om mee te helpen met de rest. Een van m'n vrienden hier, Rebecca, is niet zo creatief en wilde graag wat hulp bij het maken van haar cabin poster, dus daar heb ik bij geholpen. Hieronder het resultaat.

20220709_133122

Donderdag was de grote dag: aankomst dag. Aangezien ik bevoegd ben om te rijden en ik geen cabin met kinderen heb, werd ik naar Boston gestuurd om kinderen op te halen van het vliegveld. We vertrokken sochtends vroeg, aangezien het vliegveld zo'n 3 uur rijden is, en we kwamen rond 10 uur aan. Uiteindelijk hebben we ongeveer 20 kinderen opgehaald die dag. De vroegere vluchten gingen met een gehuurde bus terug naar kamp en ik kon ook met de bus mee, dus ik was rond 8 uur weer terug op het kamp. Twee anderen moesten echter wachten op een vertraagde vlucht en zij waren pas om twee uur snachts terug, dus ik was wel blij dat ik met de bus mee kon. Dit betekend dus wel dat toen ik terug was ineens het hele kamp vol was met kinderen, in totaal ongeveer twee honderd volgens mij, dus dat was wel even wennen...

Veel tijd om te wennen kreeg ik echter niet, want de volgende dag stond de volgende cursus op het programma: een tweedaagse cursus White Water Rescue. White water is een snelstromend deel in het water en aangezien sommige kano trips plaatsvinden in rivieren met dit snelstromende water was het goed om deze cursus te doen. En deze was ook super leuk en gaaf om te doen, aangezien we moesten zwemmen en reddingsacties moesten uitvoeren in een snelstromend deel van de rivier. De twee dagen dat we bezig waren met de cursus waren ook ideaal, beide dagen was het rond de dertig graden, dus het was geen straf om het water in te gaan! De cursus werd gegeven in het noordelijke deel van de staat, wat vanaf het kamp ongeveer 3 uur rijden was, dus we bleven daar overnachten. Zaterdagavond zijn we weer terug gereden en kwamen we savonds laat weer terug in het kamp, dus zondags was eigenlijk pas de eerste dag dat ik het kamp vol zag, wat wel even wennen was.

Afgelopen week was dus de eerste volle week en vonden de eerste trips plaats. Zondag is altijd onze inpakdag, waar we de trips voor de komende week voorbereiden en inpakken voor de trips. Mijn planning deze week was twee cabin overnights en twee Day hikes. De cabin overnights zijn korte kampeertochten voor de intermediate (inty) kampers, die ongeveer 11 of 12 zijn. In inty zijn er 12 cabins en per keer kun je twee cabins meenemen, dus in totaal 10 kinderen, 2 counselors en ikzelf. Het plan was om met de drie tip leaders van inty en juniors alle cabin overnights in twee dagen te doen, maar dit plan veranderde toen zondag een van de Trip leaders positief testte voor Corona. Aangezien alle Trip leaders samen de cursus hadden gedaan en we dus samen in een auto hadden gezeten en in een tent hadden geslapen, waren we allemaal blootgesteld aan het virus en moesten we dus extra voorzorgsmaatregelen nemen en testen op Corona. Maandag kreeg ik keelpijn, dus moest ik me extra laten testen, maar mijn test kwam negatief terug, dus kon ik gelukkig gewoon de cabin overnight doen. Deze was heel gaaf! Afgelopen maandag was het independence Day in Amerika, dus werd er savonds veel vuurwerk afgestoken wat we vanuit onze kampeerplek super mooi konden zien. Ik heb een filmpje ervan geupload ergens op mijn blog, dus zeker leuk om te kijken :)

Dinsdags keerden we terug naar het kamp, waar ik opnieuw een negatieve coronatest produceerde, dus ik mocht ook mijn tweede cabin overnights doen. Deze was ook leuk, wel wat minder goed luisterende kinderen, maar nog steeds wel gezellig. Woensdags produceerde ik nog een negatieve test en voelde ik ook niet echt klachten meer, dus ik dacht dat ik Corona was ontlopen. Donderdag ging ik met een groepje juniors op mijn Day hike. We beklommen de berg tegenover ons kamp, wat een behoorlijke uitdaging was voor de meiden, die tussen de 8 en 10 jaar zijn. Ze deden het allemaal super en we hebben de top gehaald, waar we een tijdje hebben rondgehangen en blauwe bessen hebben geplukt, die echt super lekker zijn! Toen we terugkwamen in het kamp moest ik opnieuw testen omdat een van m'n cabin genootjes en mede Trip leaders ook positief getest was op Corona. Ik maakte me weinig zorgen om deze test, aangezien ik geen klachten (meer) had. Helaas werd m'n test echter meteen positief, dus ik heb Corona :(

Momenteel zit ik in de quarantaine cabin. We zitten hier met z'n vieren en we hebben allemaal Corona, al ben ik de enige die er geen last van heeft. Ik verveel me best behoorlijk, al is het op zich ook wel rustgevend om een paar dagen te chillen. Aangezien ik op maandag al klachten had wordt dat gezien als mijn dag 0. Ik moet 5 dagen isoleren en dan weer testen. Vandaag is dus al dag 5, maar vanochtend testte ik nog steeds positief. Ik weet niet precies wat er nu gaat gebeuren of wanneer ik weer weg mag, maar ik hoop heel snel, aangezien ik komende maandag een super gave kampeertocht zou gaan doen. Even afwachten dus... Gelukkig hadden we gisteren een prachtige zonsondergang om de pijn te verzachten

20220708_203814

Tot de volgende keer allemaal!

Veel liefs, Susan

1. Ilse olde Bolhaar:
    10 juli 2022
    Hey jij tjee die Corona blijft maar roet in het eten gooien!!
    Balen!!
    Maar idd de zonsondergang maakt weer veel goed..

Mooi druk met zoveel kids.. ogen voor en achter zou makkelijk zijn..

Echt top dat het je zo bevalt..had ook anders kunnen zijn..
    Wij maken ons op voor een snikhete dag vlgd week.. 35 graden!!!

Hele dag maar voor de koelkast deur gaan staan dan..

De vakanties beginnen ook hier in Nederland veel drukte op de wegen want vliegen zit momenteel niemand op te wachten met die chaos op luchthavens..

Ik hoop dat je nog veel fun hebt daar!!
    Blijf gezond en geniet vooral!!
    En succes met het in toom houden vd niet goed luisterende kinderen (hahaha)..
  2. Yvonne Schonewille:
    12 juli 2022
    Rebecca's Racoons zijn goed gelukt.
    Wat een pech voor de 2e keer geveld door Corona, gelukkig voel je je niet beroerd en hopelijk snel uit de quarantaine cabin 😷 je kunt in ieder geval voor de rest de kippensoep verzorgen 😂
    Suc6 met ook de lastige kroost onder de duim houden 😉😘🐈