Meer trips en eindelijk weer eens een vrije dag!

21 juli 2022 - Denmark, Maine, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Hier weer eens een berichtje vanuit de VS :) Ik ben gelukkig weer corona vrij sinds vorige week zondag, dus ik kan weer aan de slag!

Afgelopen maandag ben ik vertrokken op een nieuwe trip, ditmaal een vierdaagse base-camp hike tocht in Camden Hills State Park. Camden Hills is een State Park aan de kust, met een aantal kleinere bergen vanuit waar je een geweldig uitzicht hebt over de Atlantische Oceaan. Base-camp hiking betekent dat we een vaste verblijfplaats hebben vanuit waar we iedere dag beginnen met hiken. De camping waar we verbleven was heel luxe voor onze begrippen, met een echt toiletgebouw en douches enzo. De camping was dus ook erg dichtbij de Oceaan, dus we konden na de hikes met de kinderen naar het strand.

Maandag vertrokken we rond 10 uur met de auto naar de camping, wat ongeveer een drie uur durende rit is. Ik ben de chauffeur en rijden hier is echt heel leuk, een stuk uitdagender dan in Nederland omdat er hier minder snelwegen zijn en het erg bergachtig is, dus het is erg leuk om te rijden. Nadat we aankwamen bij de camping gingen we het kamp opzetten en daarna hebben we een korte hike gedaan naar de top van een van de bergen, vanwaar we een prachtig uitzicht hadden. Dinsdag hebben we een langere hike gedaan van ongeveer 13 kilometer vanuit de camping. Sommige kinderen vonden dit te ver, maar wij, de trip leaders, vonden dat ze dit wel aankonden. En dat was ook zo, iedereen heeft ook deze dag gered zonder blaren. Aangezien we redelijk op tijd terug waren hadden we nog tijd om naar het strand te gaan, wat de meiden natuurlijk ook helemaal niet erg vonden. Woensdag hebben we opnieuw gehiked, iets korter deze keer, maar wel drie bergtoppen gedaan, vanwaar we een opnieuw prachtige uitzichten hadden over de oceaan en het omliggende land. 's Middags zijn we weer naar het strand gegaan. Donderdag was de laatste dag van onze trip en we hebben een kortere hike gedaan en zijn daarna weer terug gereden naar het kamp. Het leukste aan de trips is dat je de kampers echt leert kennen. Er waren twee meiden uit Venuzuela die gevlucht zijn uit hun land omdat er een dictator is. Het is heel interessant om te horen hoe zij omgaan met de situatie en proberen andere vluchtelingen te helpen. Ook de andere kinderen hebben interessante verhalen en het is goed om te horen hoe hun leven is, maar ook om ze te laten kennismaken met de levensstijl van de anderen. Hieronder enkele foto's van de uitzichten.

20220712_15433220220713_141947

20220714_105455

Vrijdag ben ik met de Juniors op pad geweest, we hebben een day hike gedaan aan de voet van Mount Washington, wat blijkbaar de hoogste berg is aan de Oostkust van de VS. De Juniors zijn kinderen tussen de 8 en 10, dus de hikes die zij doen zijn wat minder ver en extreem. We hebben met hen een van de rotsen beklommen. Het leukste aan de juniors is dat ze heel makkelijk te entertainen zijn. Er worden hier veel camp songs gezongen, dus als je zegt dat je een bepaald lied niet kent gaan ze het je leren. En aangezien er zo'n 20 liedjes zijn is dat een heel goed tijdverdrijf. Een nadeel is wel dat ik nu de hele tijd die liedjes in mijn hoofd heb.

Zaterdag was dan eindelijk weer een vrije dag. Doordat ik mijn vrije dag heb gemist door corona, was dit mijn eerste vrije dag in drie weken, dus ik was er wel aan toe om vrij te zijn. We zijn met een groepje naar een soort van pretpark op een van de bergen in de buurt geweest. In de winter is dit een skigebied en in de zomer zijn er andere attracties, zoals een kabelbaan, een helling waar je met een band vanaf kunt glijden, een rodelbaan en je kunt de berg op met de skilift. Ik heb een hele leuke dag gehad hier, erg genoten van de zon en de uitzichten en de attracties.

20220716_150633

Zondag was mijn inpakdag voor mijn trip met Junior op maandag en dinsdag. We zijn naar een eiland in de buurt gekanoed waar we een nacht gebleven zijn. De reis naar het eiland was heel prima, lekker weer en geen wind, dus top voor de kids. Toen we daar aankwamen hebben we het kamp opgezet en direct nadat we dat gedaan hadden, begon het te regenen. En die regen stopte weer om 06:00 de volgende dag, dus we hebben gezwommen in de regen, gekookt in de regen en veel tijd doorgebracht in de grote tent van de junior. Ik heb veel nieuwe raadsels geleerd en nog meer nieuwe liedjes geleerd, dus dat is dan wel weer leuk. De volgende dag was de wind heel sterk, dus hebben we ons reisplan omgegooid zodat we de wind in de rug hadden tijdens het kanoen. Dit was een super goed plan, totdat de wind draaide en we hem alsnog van de zijkant kregen, wat ervoor zorgde dat we constant op de rotsen aan de rand van het meer terecht kwamen. Gelukkig hebben we het uiteindelijk gered, na een aantal keer onze koers wijzigen.

Woensdag zou ik eigenlijk op een nieuwe trip gaan, maar deze ging niet door omdat er twee kinderen niet meer mee konden en er te weinig kinderen overbleven om te gaan. Ik zou dit vervelend moeten vinden, maar heel eerlijk was ik wel toe aan twee dagen in het kamp om wat tot rust te komen. Dus gisteren en vandaag heb ik tot nu toe in totaal 4 uur aan dutjes gedaan, en ik ben nog steeds moe, dus ik ga dadelijk denk ik nog een dutje doen.

Komend weekend is het changeover, het einde van de eerste sessie. Zaterdag gaat ongeveer de helft van de kinderen naar huis en zondag komen er nieuwe kinderen. Voor mij betekend dit weer een ritje naar het vliegveld komende zondag.

Dat was het weer voor nu, tot de volgende!

Liefs, Susan

1. Rob en Marielle:
    23 juli 2022
    Hoi Susan, zo te horen houden ze jullie daar goed bezig. Prachtige foto's en hele mooie herinneringen. Hopelijk wordt de tweede sessie net zo geslaagd en heb je tussendoor nog even tijd om bij te komen.
  2. Yvonne Schonewille:
    25 juli 2022
    Hey Susan, wat zul jij ondertussen een beregoede conditie hebben van al dat hiken en kanoën. Hopelijk heb je in de 2e sessie net zo'n leuke groepen om mee op pad te gaan. Veel plezier 😘🐈
  3. P Jeuken:
    27 juli 2022
    Hoi Susan fijn dat je het zo leuk hebt daar,we genieten van je mooie verhalen,we hopen wel dat je ook een beetje aan je zelf denkt.Opa en Oma