Nieuwe kinderen en weinig trips

29 juli 2022 - Denmark, Maine, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Hier weer een update van mijn leuke leven hier.

Afgelopen week heb ik weinig trips gedaan. Vrijdag had ik weer een vrije dag en deze heb ik chil doorgebracht met de andere trip leaders. Hier in de buurt is een iconische plek genaamd "The Swift", een gedeelte van een rivier in de buurt waar veel rotsblokken in de rivier liggen, wat ervoor zorgt dat er allerlei kleine stroomversnellingen en poeltjes ontstaan. Deze plek is super mooi en heel leuk om te ontdekken en om van de natuurlijke glijbanen te gaan en om gewoon te chillen met vrienden. Dus dat is wat we gedaan hebben.

Afgelopen weekend was het changeover, dus de kinderen die hier waren voor de eerste sessie zijn op zaterdag naar huis gegaan en op zondag zijn de nieuwe kinderen aangekomen. Zaterdag was mijn taak: reserve rijder. Dit betekent dat ik geen taak had en beschikbaar moest zijn om kinderen in geval van nood naar het ziekenhuis oid te brengen. Gelukkig was er geen nood, dus ik had niet veel te doen. Uiteindelijk heb ik die dag redelijk veel gezwommen en wat klusjes gedaan in de trip shack en wat administratie dingetjes, dus ik heb mijn dag toch nog redelijk nuttig besteed. Die avond ben ik naar een soort van kinderboerderij geweest met super lieve en leuke geitjes die we hebben geaaid, dus mijn dag was goed. Daar heb ik ook nog een 'klein' ijsje gegeten (die zou hier worden verkocht als een extra groot ijsje) en daarna hebben we zo'n 20 pizza's opgehaald. Die avond hadden we namelijk programma met al het personeel, omdat er niet heel veel kinderen overbleven konden we weer eens met z'n allen iets doen. Kamp had dus gezorgd voor pizza en een soort tombola met leuke prijzen. De pizza was prima, maar helaas ben ik niet in de prijzen gevallen. Na de tombola ging ik op tijd naar bed, want de volgende zou ik naar Boston Airport gaan om kinderen op te halen...

20220723_194256

Helaas werd ik die nacht ziek. Ik had een of ander buikgriep virus opgepikt, dus heb ongeveer de hele nacht gekotst enzo, super leuk. Dus zondags ben ik nergens heen gegaan, maar heb ik een dag in het health center doorgebracht. Het kamp heeft een ziekenboeg met een aantal verpleegkundigen die alle kinderen en het personeel oplappen als we ziek zijn. Ze hebben daar ook bedden en omdat ik koorts had moest ik daar blijven. Dit was niet super erg, ik heb die dag ongeveer 20 uur geslapen. De volgende dag was mijn koorts gelukkig gezakt, al was ik nog steeds heel moe, dus die dag heb ik vooral geslapen in mijn cabin. Sinds dinsdag ben ik weer echt aan het werk en gisteren was mijn eerste trip weer. Gelukkig alleen maar een cabin overnight, dus we vertrokken na de lunch en kwamen de volgende ochtend na het ontbijt weer terug (vanmorgen dus). Het was een leuke groep kinderen en het was gezellig :).

Momenteel hebben we in onze cabin wel een probleem, we hebben namelijk een eekhoorn en chipmunk invasie. Deze beestjes zijn super schattig, maar wel altijd op zoek naar eten. En jammer genoeg zijn mijn cabin-genootjes niet slim genoeg om geen eten mee te nemen in de cabin, dus weten de eekhoorns en chipmunks nu waar ze moeten fourageren. We slapen in een van de oudste cabins van het camp, wat betekent dat de eekhoorns en chipmunks jarenlang de tijd hebben gehad om gaten in het hout te knagen waardoor ze binnen kunnen komen. Gelukkig hebben we Bob de Bouwer in het kamp (onze klusjesman heet Bob, dus iedereen noemt hem Bob the Builder) en hij heeft alle gaten dichtgetimmerd, dus als het goed is hebben we de komende tijd minder last van de eekhoorns en chipmunks. Een van de eekhoorns vond dit een minder goed plan en hij heeft ongeveer een hele middag rondgerend over ons dak om te kijken of hij niet toch nog ergens een gaatje kon ontdekken, wat gelukkig niet gelukt is. Hieronder een aantal foto's van de indringers.

20220723_08433020220721_164312

20220721_164302

Dit was het weer voor nu. Komend weekend ga ik met een aantal vrienden op een boot om walvissen te gaan spotten, dus daar kijk ik super erg naar uit. Volgende keer hopelijk dus foto's met walvissen en dolfijnen enzo :). En volgende week heb ik een 5-daagse kano tocht op een rivier die grenst aan Canada, dus dat is ook wel heel cool! Tot de volgende!

Liefs, Susan

1. Mam:
    29 juli 2022
    Hoi meiske,
    Gelukkig ben je weer opgeknapt. Wel leuk knabbel en babbel dicht bij je cabin. Erin is inderdaad waarschijnlijk minder aangenaam. Veel plezier op je boottocht. Ik kijk uit naar de foto's.
  2. Yvonne Schonewille:
    30 juli 2022
    Hey Susan, de beregoede conditie uit mijn vorige reactie wordt volledig teniet gedaan door een paar dagen ziekenboeg 😉 maar gelukkig ben je weer opgeknapt en bijgeslapen.
    Ik ben ook zeer benieuwd naar de volgende foto serie 🐳🐬
    Veel plezier op de meerdaagse kanotrip en de groeten aan 🐿 Knabbel & Babbel 🐿. 😘🐈