Walvissen spotten en op naar Canada

8 augustus 2022 - Calais, Verenigde Staten

Hey Allemaal!

Hier weer eens een berichtje uit Amerika. De afgelopen weken heb ik vanalles beleefd, dus genoeg te vertellen.

Vorige week zaterdag zijn we met een aantal mensen gaan walvis spotten. We zijn naar een dorpje aan de kust gereden en daar zijn we aan boord gegaan van een walvis-spot-boot. We begonnen met varen om 10 uur en het was een super goede dag voor het spotten: strakblauwe lucht en heerlijk zonnig! Na ongeveer anderhalf uur zagen we onze eerste twee walvissen, twee redelijk kleine walvissen (volgens de kapitein, ik vond ze best wel groot). Deze twee bleven echter best ver weg van de boot dus na een tijdje zijn we verder gegaan op zoek naar andere walvissen. Na een tijdje zagen we nog een walvis en deze_ was nieuwsgierig en kwam naar de boot toe, dus we hebben hem van super dicht bij kunnen zien, wat echt een waanzinnig coole ervaring was. Nadat we ongeveer een halfuur met deze kanjer hadden doorgebracht gingen we weer verder, maar helaas hebben we geen andere walvissen meer gezien. Toen we terugkwamen in de haven was het ongeveer 3 uur, dus hebben we enkele terrasjes aangedaan en wat rondgelopen in het stadje (Kennebunk), wat echt super schattig en leuk was! Savonds zijn we nog uit eten gegaan en daarna zijn we teruggekeerd naar het kamp.

20220730_115926(0)

20220730_121539(0)

20220730_135228

De volgende dag was het tijd om in te gaan pakken voor m'n volgende trip: een kanotocht op de St Croix rivier. Deze rivier vormt de grens tussen Canada en de VS. Het is een redelijk grote rivier met een aantal snelstromende delen, wat het een grotere uitdaging maakt. Dit was een senior trip en Adele, mijn mede trip-leader, en ik hadden 6 meiden van 14 en 15 jaar bij. De eerste dag zijn we vroeg vertrokken, om 7 uur waren we weg, want we moesten ongeveer 5 uur rijden. Dit vond ik heel cool, want hier mag ik blijkbaar gewoon met een aanhanger rijden, dus ik heb flink wat ervaring nu. De eerste dag hebben we zo'n 5 mijl gekanoed tot onze eerste kampeerplek, waar we kamp hebben opgezet. De tweede dag hadden we een lange tocht voor de boeg, ongeveer 14 mijl met een aantal uitdagende stukken rivier. Gelukkig waren de meiden toppers en is iedereen goed en heelhuids aangekomen op onze tweede kampeerplek. Die avond was er een redelijk zware onweersbui waarbij de bliksem op de rivier was ingeslagen wat echt een super harde knal gaf. Gelukkig waren we goed voorbereid en heeft alles en iedereen de storm overleefd, behalve ons wc-papier... die hadden we per ongeluk buiten laten liggen. De volgende dag zijn we wat later vertrokken zodat alle tenten opgedroogd waren. We hebben zo'n 7 mijl gevaren die dag en omdat we wat later waren gestart waren alle kampeerplekken al bezet. Nadat we onze opties afgewogen hadden besloten we om aan de overkant van de rivier ons kamp op te zetten, aangezien de volgende kampeerplek niet meer te bereiken was die dag, dus ik ben in Canada geweest :). De volgende dag hadden we een rustdag dus zijn we weer naar de goede kant van de rivier gegaan toen die kampeerplekken weer vrij waren en hebben we de hele dag gechild. De dag daarna, vrijdag, was onze laatste dag. We moesten nog ongeveer twee mijl varen voordat we bij ons uitstap punt kwamen en die waren snel overbrugd. Daarna was het weer 5 uur terug naar het kamp, waar we rond 4 uur smiddags aankwamen. Het was een super trip, ik denk mijn favoriete tot nu toe!

20220804_05501420220801_19211920220801_142357

Afgelopen zaterdag had ik weer een vrije dag en die heb ik doorgebracht in het huis van mijn baas. Hij woont zo'n 15 minuten lopen van het kamp af en hij en z'n vrouw gingen die dag de hele dag weg, dus ze vroegen of iemand op hun hond wilde passen. Dus ik heb de hele dag gechild in hun huis, een paar films gekeken, wat gezwommen en plannen gemaakt voor mij reis na kamp. Het voelde super raar om weer toegang te hebben tot een laptop en een tv, maar ik heb heel erg genoten van die dag!

Komende week is mijn laatste trip alweer, een drie daagse kanotocht, waar ik super veel zin in heb! De kinderen gaan volgende week dinsdag naar huis en daarna is het nog familiekamp, waarbij gezinnen een bepaalde cabin kunnen huren voor een week. Ik heb nog geen idee wat ik daar ga doen, maar daar kom ik binnenkort vast wel achter.

Dat was het weer voor nu, tot de volgende keer!

Liefs, Susan

1. Faak:
    8 augustus 2022
    Hoi Susan,
    IK zal toch maar even een reactie geven op al je berichtjes. Ik zie dat je daar wel heel veel meemaakt.
    En zeker dat je ervan geniet. Leuk omdat te horen. Maar de maanden zijn volgens mij daar wel heel snel gegaan. En volgens mij heb je ook wel een hele leuke groep (teamleiders) Ik heb het vermoeden dat je het nog gaat missen. Maar als je nog een maand rond gaar reizen, ben je toch ook weer blij om in Someren-Eind te zijn.. Maar dan gaat het gewone leventje weer verder. Nog niet aan denken en nog een tijdje genieten. En opletten. Hier gaat alles nog het zelfde, af en toe fietsen en Faak is natuurlijk druk met zijn paarden zoals gewoonlijk. En hier wordt het komende week ook warm 30-35 gr. zeggen ze, dus ik houd me dan rustig... Trouwens het is nu Zeilberg kermis, heb hem nog niet gezien... Nu dus een lieve groet uit de Zeilberg. en tot horens Faak en Dina
  2. Yvonne Schonewille:
    13 augustus 2022