Trip Shack, lifeguarding en een vrije dag

14 juni 2022 - Bridgton, Maine, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Hier weer een update vanuit het mooie Maine. Ik heb het super druk gehad en heb het heel erg naar m'n zin! De laatste keer dat ik iets van me heb laten horen is alweer een week geleden, maar de tijd is voorbij gevlogen.

Afgelopen dinsdag en woensdag heb ik doorgebracht in de Trip Shack, de ruimte waar alle materialen voor onze trips worden opgeslagen. Samen met de andere trip leaders en Andy, onze supervisor, hebben we opgeruimd en onze materialen gecheckt. Vanaf morgen gaan we voorbereiden voor de echte trips, we gaan namelijk vier dagen op pad! Eerst twee dagen kanoën en daarna twee dagen Van Hiken (met het busje gaan we langs alle Trail Heads en we gaan korte stukken hiken). Ik heb er super veel zin, maar ben dus waarschijnlijk wel vier dagen van de wereld. 's-Avonds hebben we vaak een drankje en doen we iets gezelligs, bijvoorbeeld kampvuuravond of een film kijken, zoals hieronder.

20220609_201803

Afgelopen donderdag ben ik gestart met m'n lifeguard training. Deze was best wel heftig, aangezien het meer waar we onze training in kregen nog niet heel warm is. De eerste dag was het ook maar 14 graden, dus dat was vrij frisjes. Gelukkig bestond de cursus uit zowel praktische als theoretische delen, dus die eerste dag hebben we vooral veel theoretische dingen gedaan. De tweede dag was het heel winderig, dus hebben we ook niet veel in het water gelegen. Dat betekent dat we de derde en de vierde dag heel veel in het water hebben gedaan, wat heel vermoeiend was. Vooral zaterdag ochtend was heel koud (we hadden met een aantal mensen zelfs onderkoelingsverschijnselen), maar ook dat hebben we weer overleefd. Zondagavond heb ik met succes de cursus afgerond, dus ik ben nu officieel een LIFEGUARD (ben ik best wel trots op :)). Hieronder een foto van het dok waar we de lifeguard cursus hadden.

20220609_185707

Vandaag (maandag) was mijn eerste vrije dag sinds mijn aankomst. Heel veel anderen waren vandaag ook vrij, dus we hebben een busje geregeld en zijn met 14 mensen naar Portland gegaan. We zijn met een lekker internationaal,gezelschap, namelijk mensen uit de VS, Mexico, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland natuurlijk :). Portland is de dichtstbijzijnde grote stad, volgens mij is het ook de grootste stad van Maine. Voor Amerikaanse begrippen is dit een hele oude stad, maar voor Europese begrippen is het een vrij jonge stad. Het is een echte kuststad, dus we hebben de vuurtorens bekeken. Daarna zijn we naar het winkelcentrum gegaan, maar hier vonden we niet heel veel aan, dus we zijn snel doorgegaan naar het "oude" centrum van de stad. Het eerste wat we daar gedaan hebben is geluncht. Maine is de staat van de kreeften, dus we wilden wel kreeft eten. Het bleek echter dat een broodje met kreeft 27 dollar kostte, wat ik te veel vind voor iets waar ik niet super enthousiast van wordt. Ik vond het ook vrij griezelig dat er een groot aquarium met kreeften was de ze levend koken. Dus ik heb toch maar gekozen voor een veggie burger. Daarna hebben we wat gewinkeld in de stad. De winkel die ik het leukste vond was The Sock Shack, waar ze honderden verschillende gave sokken verkopen. Tot slot hebben we een Sunset Cruise gemaakt, een rondvaart van 1 uur en 45 minuten door de baai. Daar hebben we alle vuurtorens bekeken en zeehonden gespot. We hebben zelfs een Eagle gezien (de vogel van Amerika). Deze zitten ook bij het kamp, daar heb ik er ook al een aantal gespot. Na deze gave rondvaart zijn we naar huis gegaan, ik schrijf dit verhaal terwijl we onderweg zijn. Hieronder een paar foto's van deze dag.

IMG-20220613-WA0002

20220613_172614

20220613_195259

Ik heb ondertussen ook weer een nieuwe telefoon, dus ben weer iets meer bereikbaar, behalve dus de komende vier dagen. Ik vind het trouwens super leuk om al jullie reacties te lezen, bedankt daarvoor! We zijn bijna terug bij het kamp, dus ik ga er weer vandoor. Tot de volgende!

Liefs, Susan

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mam:
    14 juni 2022
    Ziet er goed uit Susan, vooral die natuurfoto's. Geweldig dat je nu je 2e certificaat al hebt gehaald. Goed bezig.
    Leuk dat jullie samen op pad kunnen gaan op een vrije dag.
    Veel plezier op de hike. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
  2. Yvonne Schonewille:
    15 juni 2022
    Camping rules: Listen to the birds. Jump in the lake. Watch the sunset. Add fresh air, a warm camp fire, coffee, stars and a good conversation.
    Niks mis mee toch 👍😉
  3. Ilse olde Bolhaar:
    16 juni 2022
    Hey Susan!!
    Prachtig daar !! Wat is Nederland dan een klein landje hé..
    Ja nu kan het echte werk beginnen als livequard..
    Tis wel hard werkten en koukleumen lees ik maar ja je moet er wat voor over hebben hè 😂

Zie wel dat je voor iedereen een souvenier mee neemt!!
    SOKKEN ( hahaha)..

Wel top dat je een leuke groep hebt getroffen dat is altijd ff afwachten..

En zwaar leven met een blikje LAGER op je knie!! Bij het kampvuur aan een prachtig meertje!!
    Maar ben niet jaloers hoor😂😂😂

Wens jou lost off fun en tot de vlgd keer..

Groetjes Ilse.
  4. Rob en Marielle:
    18 juni 2022
    Hoi Susan, gefeliciteerd met je certificaat. Knap gedaan! Heel veel plezier op de Hike. Wij wachten vol spanning op je volgende avonturen.

Groetjes Rob en Marielle