Hier gaan we weer: opnieuw naar de USA

9 mei 2023 - Denmark, Maine, Verenigde Staten

Hey allemaal!

Vorige week maandag ben ik weer vertrokken naar de Verenigde Staten. Ik ga opnieuw werken op Wyonegonic Camps, net als afgelopen jaar. Dit jaar ben ik maandje eerder gegaan dan afgelopen jaar, omdat dat precies goed uitkwam met school. En natuurlijk omdat ik het super naar m'n zin heb gehad vorig jaar. Net als vorig jaar ben ik trip leader als de kinderen komen. Anders dan vorig jaar hoef ik niet super veel cursussen te doen, omdat de meeste van de Certificaten die ik vorig jaar heb behaald nog geldig zijn. Alleen de Trip Leader training staat weer op de planning en ik moet mijn Lifeguard certificaat vernieuwen door te laten zien dat ik alles nog kan. Het duurt echter nog even voordat dit allemaal moet, omdat er momenteel nog niemand op kamp is. Ik ben een van de eerste mensen die is aangekomen om mee te helpen het kamp klaar te maken voor de aankomst van alle mensen.

Maandagochtend vroeg ben ik dus weer vertrokken, opnieuw vanaf Schiphol. Na een stop van anderhalf uur in Dublin, waar ik al gelijk door de douane kon, kwam ik rond 14:00 lokale tijd aan in Boston. Op de luchthaven in Boston had ik met Hannah afgesproken, waarna we samen naar het kamp reisden, eerst met de bus naar Portland en dan nog een uurtje met de auto. Uiteindelijk kwamen we rond 19:00 lokale tijd aan op onze bestemming, waar gelukkig het eten al klaar stond. Na het eten ging ik vrij snel naar bed, want met al het gereis, het vroege opstaan en de tijdzones, was ik behoorlijk moe.

De volgende dag begonnen we met het werk. Hannah, Alan en ik zijn als eerste hier en vormen de 'early workcrew', wat betekent dat we beginnen met het klaarmaken van kamp voor de komst van het overige personeel en natuurlijk de kinderen. De winters hier in Maine zijn behoorlijk streng, met veel vorst en sneeuw, wat betekent dat alles goed moet worden opgeborgen in de winter, maar ook dat het water bijvoorbeeld de hele winter is afgesloten. Er staan hier ook veel bomen, waar in de herfst veel blaadjes vanaf vallen die opgeruimd moeten worden. Het weekend voordat ik hier aankwam was er ook heel veel regen gevallen, waardoor er delen van de wegen waren weggeslagen en scheuren waren ontstaan. Dus de eerste dagen workcrew bestonden vooral uit wegreparaties, blaadjes harken, en helpen met het aansluiten van water/elektriciteit en alles wat daarbij komt kijken. Ik heb al een aantal blaren van het harde werk en de eerste dagen ook wel wat spierpijn gehad, maar het is super gezellig en ik heb het erg naar m'n zin tot nu toe.

Momenteel leef ik in een huisje vlakbij het huis van Steve, een van de Camp Directors die hier permanent woont. Dit huis is wel gewoon bewoonbaar, met een keuken, badkamer, woonkamer en slaapkamer. Hannah en ik wonen hier samen en Alan heeft een kamer bij Steve in huis, maar komt bij ons eten en 's avonds chillen enzo. Alan en Hannah zijn super gezellig om mee te werken en samen te leven, dus tot nu toe is mijn kamp leven hier heel leuk! 's Avonds spelen we vaak spelletjes of zitten we te buurten of kijken we een film ofzo. Afgelopen zondag hadden we een vrije dag en Hannah en ik zijn 's ochtends naar North Conway gegaan om wat te winkelen en koffie te halen. 's Middags hebben we F1 gekeken. Alan is Mexicaans dus hij was natuurlijk voor Checo, dus hij was niet zo blij dat Max uiteindelijk won XD. Verder hebben we vooral gechild en een beetje bijgekomen van de week, dus lekker rustig aan doen in het begin.

Veel liefs, Susan

1. Yvonne Schonewille:
    9 mei 2023
    Super dat het opnieuw zo goed bevalt en jullie een leuke crew vormen om op te starten is toch altijd weer afwachten. Aan de foto te zien, net geen blauwe lippen, na een duik in het ijskoude water zijn jullie echte bikkels 💪. Knuffel van Puck 🐈 en mij 😘
  2. Mam:
    Heel leuk Susan. Veel plezier
  3. Mam:
    9 mei 2023
    Het ziet eruit dat het water nog koud was. Brŕrrrrr.
  4. Oma Schonewille:
    10 mei 2023
    2e poging. Omdat ik niet wist hoe ik mijn reactie moest verzenden is het de 1e keer fout gegaan. Gelukkig heb je prettige collega's getroffen om het kamp op te bouwen. Dat geeft in ieder geval ook alvast een fijne band voor de rest van de tijd. Het zwemwater lijkt me nog steenkoud. In ieder geval een fijne tijd. Ik kijk uit naar het volgende verslag.
  5. Ilse olde Bolhaar:
    15 mei 2023
    Hey jij!
    Geweldig tweede keer usa!!..en leuk je weer te kunnen volgen.
    Veel plezier en succes daar..zoals ik lees heb je het weer super getroffen met die leuke mensen om je heen!

Groetjes Ilse..
  6. Rob en Marielle:
    20 mei 2023
    Hey bikkel, hard gewerkt, koud gezwommen en toch plezier hebben. We wensen je nog heel veel plezier en kijken uit naar je volgende bericht.