Acadia NP en meer workcrew

20 mei 2023 - Acadia National Park, Verenigde Staten

Hey allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat jullie iets van me hoorden, dus bij deze weer eens een update :)

Doordeweeks is het leven vrij normaal. Onze werkdagen starten normaal rond 8 uur met koffie en de planning voor de dag en dan beginnen we meestal rond 8.15/8.30 met werken tot ongeveer 17.00, met een pauze tussen 12 en 13, dus prima werkdagen. Onze werkzaamheden zijn vrij gevarieerd: van het opharken van blaadjes en het gebruik van de bladblazer, tot het aansluiten van water en wat poets werkzaamheden. Tot nu toe bevalt het met prima, fijn om weinig verantwoordelijkheden te hebben en gezellig samen met de anderen te werken. Meestal werken we met z'n drieen samen, Alan, Hannah en ik, maar soms zijn we met een grotere of kleinere groep. Waarschijnlijk komen er morgen nog 6 mensen aan, dus vanaf volgende week zijn we met een stuk meer en gaan we grotere projecten doen, zoals het opbouwen van de tenten en het leegmaken van alle cabins en wiggies, waar nu alle materialen liggen die opgeborgen moesten worden voor de winter, zoals de kano's, windsurfborden, en zeilboten. 's Avonds eten we vaak met z'n drieen, waarbij we om de beurt koken. Het komt echter ook voor dat we worden uitgenodigd voor het avondeten bij Steve of bij Carol. Vorige week vrijdag gingen we naar Carol en waren de Unit Directors er ook voor het weekend, dus waren we uiteindelijk met z'n 12'en ofzo, dus dat was wel gezellig. Na het eten gaan we vaak nog wat buurten of kijken we een film of serie en meestal gaan we redelijk op tijd naar bed, want een workcrew dag is best vermoeiend.

Afgelopen weekend waren we twee dagen vrij, wat we niet verwacht hadden, omdat het eigenlijk standaard 6 dagen werken is. Hannah en ik maakte echter van de gelegenheid gebruik door een weekendje weg te gaan naar Acadia National Park. Dit is een van de weinige nationale parken aan de oostkust en het enige nationale park van de New England regio. Het is ongeveer 3,5 uur rijden vanaf het kamp naar het park, wat wordt beschreven als "de ontmoeting tussen bergen en de oceaan", wat een vrij accurate omschrijving is, al zijn de 'bergen' niet echt hoog. Vanuit het kamp kregen we super veel support voor onze trip: we kregen een van de nieuwe auto's mee, mochten alle kampeerspullen uit de trip shack gebruiken en krijgen veel tips en adviezen over wat te doen. Zaterdagochtend reden we redelijk op tijd weg, rond 8 uur, zodat we de hele middag en avond in het park hadden. We kwamen rond 12 uur ongeveer aan in Bar Harbor, het dorpje bij het nationale park, waar we lunchten. Na de lunch vertrokken we naar een van de trails, waar we gingen hiken. Tijdens onze hike beklommen we twee bergen en daalde we uiteindelijk af naar het strand, waar we even gingen pootjebaden. Daarna vervolgden we onze weg en reden we door het nationale park totdat het donker begon te worden. Van kamperen kwam niets terecht aangezien alle kampeerplekken al gereserveerd waren, dus boekten we een motel en gingen we daarheen. Nadat we onze spullen gedropt hadden vertrokken we weer naar Bar Harbor om te gaan eten en daarna was het tijd voor ons bedje.

De volgende dag stonden we vroeg op, omdat ons sterk werd aangeraden om de zonsopkomst te bekijken. Die is vrij vroeg deze tijd van het jaar, om 5:08 al. Het was ongeveer een halfuurtje rijden naar de berg vanwaar je die het best kunt zien, dus de wekker ging al om 4.15. Vanaf deze berg, Cadillac mountain, kun je blijkbaar als eerste punt in de VS de zonsopkomst zien, wat blijkbaar een heel ding is hier want er waren best veel mensen. Boven op die berg was het echt super koud, want er was wat nachtvorst geweest, we stonden hoog en het waaide super hard. De zonsopkomst was het wel waard gelukkig. Nadat de zon was opgekomen gingen we weer terug naar ons motel om nog een paar uurtjes te slapen, waarna we weer op weg gingen naar het andere schiereiland van het nationale park. Daar hebben we nog wat rondgekeken in een vuurtoren en nog wat gewandeld en na de lunch vonden we het mooi geweest en zijn we weer teruggereden naar het kamp, waar we rond 19:00 ongeveer aankwamen.

Nu is het etenstijd hier, dus ik ga er weer vandoor. Tot de volgende!!

Liefs, Susan

1. Yvonne Schonewille:
    21 mei 2023
    Good Morning, Sunshine🌞 soms is het zeker de moeite waard om de wekker vroeg te zetten.
    Leuk dat de crew langzaam aan het groeien is, zaten er bij deze lichting ook nog oude bekenden?
    Succes met de grotere klussen komende tijd.
    Gr 🐈😘
  2. Mam:
    21 mei 2023
    Wow Suus, Mooie foto's en zeker de moeite waard om vroeg op te staan.
    Fijn dat je vanuit het kamp een auto kan meenemen om heerlijk te genieten van je vrije dag(en).
    Veel plezier en .... werk ze.