Het wordt drukker en drukker & Trip leader orientation

9 juni 2023 - Denmark, Maine, Verenigde Staten

Hey allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat jullie iets van me hoorden (opnieuw, denk dat dit mijn standaard opening gaat worden), dus bij deze weer een verhaal.

Sinds mijn vorige verhaal heb ik veel gewerkt. Er zijn ook veel meer mensen aangekomen, wat super gezellig is en ook een beetje heftig is ineens. We waren ongeveer 3 weken lang met z'n drieen, en de afgelopen twee/drie weken is dat aantal flink gegroeid. Momenteel zijn er ongeveer 40 mensen, wat ineens aanvoelt als heel veel. Veel van hen ken ik nog van vorig jaar en er zijn ook een aantal nieuwe mensen, wat wel heel gezellig is.

Het werk is wel aan het veranderen. Toen we nog met een kleinere groep waren deden we vooral kleinere onderhoudsklussen om er in het algemeen voor te zorgen dat het kamp klaar is voor de aankomst van meer mensen. Toen meer mensen aankwamen begon het werk ook te veranderen, dus we hebben bijvoorbeeld de grote tenten opgezet en de docks in het water gelegd. Hannah, Alan en ik zijn ook de aangewezen chauffeurs om iedereen op te halen van de bushalte en het vliegveld, dus we zijn ook steeds meer aan het rijden.

Vorige week zijn ook de andere trip leaders aangekomen. Dit jaar zijn we met 6 trip leaders en het lijkt me tot nu toe een hele goede groep. Dit jaar is er nog een trip leader uit Nederland, Letty, dus ik kan nu ook m'n Nederlands hier oefenen. Verder heb je nog Biz uit Australie en Ryan, Brandy en Elisabeth uit de VS. Vorige week dinsdag en woensdag zijn we begonnen met Trip Leader Orientation, dus we hebben kennis gemaakt met elkaar en de Trip Shack opgeruimd en alle tenten enzo getest. Ook zijn we naar alle kampeerplekken rondom camp gegaan om te kijken hoe ze eruit zien en of ze onderhoud nodig hebben. Een aantal van die kampeerplekken zijn aan de overkant van het meer, dus het was een hele chille middag in de kano. De leeftijden van de trip leaders varieren wat meer dit jaar: Letty, Elisabeth, Biz en ik zijn in de 20, maar Brandy en Ryan zijn in wat andere levensfases. Brandy heeft twee kinderen, eentje van 7 en een van 9, en Ryan heeft een aantal tieners, waarvan er twee dit jaar ook in Wyonegonic te vinden zijn. Dit jaar gaan Biz en ik vooral de Senior trips doen, waar ik heel enthousiast over ben! De seniors zijn de oudste leeftijdsgroep, de 13 tot 15 jarigen, en zij gaan op de grote trips. Ik ga onder andere de Allagash doen, wat een super bekende rivier is hier in Maine, en dat is een 6-daagse trip! Dus daar gaan jullie over een aantal weken vast meer over horen :)

De andere trip leaders zijn na de start van trip leader orientation bezig gegaan met de kano clinic en lifeguarding, maar die hoef ik niet te doen omdat mijn certificaten van vorig jaar nog geldig zijn. Momenteel ben ik dus weer workcrew aan het doen. Af en toe heb ik ook vrij, maar helaas niet heel vaak. De afgelopen tijd ben ik een aantal keer naar North-Conway geweest, een stad hier in de buurt, waar ook een outlet is. Hier heb ik wat geshopt, ik heb onder andere nieuwe hardloop schoenen gekocht, want ik ben hier ongeveer 3 keer per week aan het hardlopen, dus goede schoenen zijn wel fijn. Over een paar weken is er hier een road race, waar ik graag aan mee wil doen, dus ik ben nu aan het trainen daarvoor. Momenteel zit ik al op 7,5 km, dus dat zou voldoende moeten zijn. Ook is er een goede koffiezaak daar, waar ik erg van geniet. Ik ben ook een aantal keer uit eten geweest, naar een muziekavond geweest en heb in camp hier gekanoed en gesupt en paardgereden, dus ik kom mijn dagen goed door :) (zie ook mijn super leuke foto's enzo).

Vanaf morgen gaat de trip leader orientation verder en gaan we 4 dagen kanoen, waar ik super enthousiast over ben. We gaan naar een gebied ten noorden van hier, Baskahegan lake en stream, waar we nog nooit eerder zijn geweest, dus dat is cool! Als de tocht goed bevalt gaan we er waarschijnlijk in de toekomst meer groepen heen sturen, dus voor ons is het nu nog echt ontdekken. In totaal zijn we met 7, wat me een goede groepsgrootte lijkt. Ik ben dus de komende tijd niet bereikbaar, want ik heb hier geen bereik buiten wifi. Als alles goed gaat komen we dinsdag terug. Dan heb ik woensdag nog een dag vrij en dan nog twee dagen lifeguarding recertification, waarna pre-camp begint.

Dat was het weer voor nu :). Ik ga proberen om wat vaker te posten, dus hopelijk horen jullie snel van me :)

Liefs, Susan

1. Yvonne Schonewille:
    10 juni 2023
    🥰 wat een gave foto's van het meer! En zo te lezen de nodige leuke tripjes in het vooruitzicht. Met een Australiër als "mate" is de Allagash een 🍎🥚 natuurlijk. Succes met het trainen 🏃‍♀️ voor de road race.
    Groetjes 🐈😘
  2. Rob en Marielle:
    14 juni 2023
    Wat een prachtige foto's. En ook nog naast het paard. 😅 Heel veel plezier met je trip. We horen snel weer van je. 😘