Trip Leader Orientation and Pre-camp

26 juni 2023 - Danforth, Maine, Verenigde Staten

Hey allemaal!

Er is weer veel gebeurt sinds de laatste keer dat ik iets heb geschreven, dus hier weer eens een update :)

Twee weken geleden op zaterdag vertrokken we op onze trip leader trip naar Baskahegan Stream and Lake, een gebied ongeveer 4 uur ten noorden van camp. Dit was een 4-daagse kano-trip en een heel nieuw gebied voor iedereen van camp. De trip was gedeeltelijk om ons voor te bereiden op onze taken gedurende de zomer, maar ook om te kijken hoe deze trip is en of we deze kunnen opnemen in ons trip programma. We begonnen zaterdagochtend met het inpakken van al onze spullen en vertrokken daarna rond 10:30 richting het noorden. We hadden twee auto's, aangezien er niemand beschikbaar was om ons te droppen of om de auto te verplaatsen, dus een auto was geparkeerd bij onze put-in en eentje bij onze put-out. In totaal waren we met 7 personen, de 6 trip leaders en Andy, onze supervisor. Daar komen was ongeveer 4 uur rijden, plus een stop van ongeveer een halfuur en een anderhalf uur voor het droppen van de andere auto en uitladen enzo, dus uiteindelijk begonnen we pas om 16:30/17:00 met kanoen. Gelukkig was de eerste campsite vrij dichtbij het punt waarvandaan we vertrokken, ongeveer 3 mijl kanoen, dus we kwamen rond etenstijd aan. Ik denk dat wij de eerste groep dit seizoen waren die gebruik maakte van de kampeerplek, aangezien er best veel planten groeiden, maar het waren allemaal lage planten dus geen probleem voor onze opzet. Nadat we onze tenten hadden opgezet was het tijd om te koken en een vuurtje te maken en te chillen. We hebben een hele leuke groep, dus die eerste nacht was super chil.

De volgende ochtend stonden we rond 7 uu rop en maakten we ontbijt, waarna we vertrokken. Het eerste gedeelte van die dag was op de rivier, maar na de lunch gingen we het meer op. Het was de eerste keer dat we deze trip deden, dus we probeerden zoveel mogelijk kampeerplekken te bezoeken om te kijken welke geschikt zijn voor de trips met kinderen. Die dag bezochten we 3 kampeerplekken die super chil waren, maar eindigden we bij eentje die iets krapper was (maar nog steeds wel prima voor 7 personen). Na de lunch heb ik een tijd lang solo gekanoed wat een nieuwe ervaring voor me was, maar het ging goed en het was ook lekker rustgevend. De volgende dag was ongeveer hetzelfde, op tijd starten en eerst een tijd kanoen op een meer en daarna op de rivier. Er waren een aantal kleinere snelstromende gedeeltes op de rivier, dus dat was leuk! De afstand die dag was wat kleiner, dus we waren redelijk op tijd bij onze kampeerplek. Dat betekende dat we tijd hadden voor rest hour (best hour!), dus ik heb lekker een dutje gedaan. Rond 17:00 besloten we om met een paar mensen te gaan kanoen om te kijken of we elanden konden we spotten. Na een zo'n 20 minuten kanoen zagen we er eentje! Hij was super chil aan het grazen en het boeide hem echt helemaal niks dat we in de buurt kwamen, dus we hebben een tijdje bij hem in de buurt rondgehangen en zijn toen weer teruggegaan naar onze kampeerplek en hebben avondeten gemaakt en daarna nog wat rondgehangen. De laatste dag van onze trip stonden we redelijk op tijd op, omdat we op tijd terug in het kamp wilden zijn. Na ongeveer een uur kanoen waren we bij onze uitstapplek waar ons busje op ons stond te wachten en konden we vertrekken. Na 4,5 uur rijden waren we terug in het kamp!

Na de trip hadden we een vrije dag die ik in Portland heb besteed, wat rondgehangen in de winkels en uit eten gegaan. Savonds was er een staff quiz, wat super leuk en gezellig was. Die avond maakte ik het niet laat, omdat de volgende dag mijn lifeguarding recertification begon en ik weet dat dat veel energie kost. Dus daar ben ik de twee dagen daarna mee bezig geweest. Het weer was redelijk goed, wat een geluk was aangezien we vooral het praktische gedeelte moesten herhalen en laten zien dat we dat nog onder de knie hadden. Iedereen van onze groep is weer geslaagd na die twee dagen, dus dat was goed. Na het lifeguarden begon pre-camp meteen, wat vooral veel luisteren en elkaar leren kennen was. Het begin van pre-camp betekende dat ongeveer alle staff hier was en dat we tijd besteedden in onze unit, wat voor mij dit jaar Senior is. Het lijkt tot nu toe een super leuke en gezellige groep.

Afgelopen vrijdag was onze laatste vrije dag voordat de kinderen kwamen en het hele kamp was tegelijkertijd vrij, wat een betekent dat we een grote groep mensen hadden. We besloten om met een groep mensen naar Emerald Pools te gaan: een plek in de rivier waar een soort van waterval is en waar je van een klif kunt springen. Het plan was om met een paar mensen te gaan, maar er was heel veel interesse, dus we eindigden met een groep van ongeveer 25 mensen, wat super gezellig was, maar ook wat drukker dan gepland. De dag zelf was heel leuk, alleen was het moeilijker om uit eten te gaan (want welk restaurant heeft plek voor een groep van 25 mensen), dus splitsten we op voor dat. Daarna gingen we terug naar kamp.

De volgende dag, zaterdag, was de laatste dag voordat de kinderen kwamen. Ik was een van de aangewezen personen om kinderen op te halen van het vliegveld in Boston, samen met Hannah (dus super gezellig!). Aangezien we de vroege pick-ups moesten doen, gingen we zaterdag al naar Boston en sliepen we savonds in een hotel. Onze eerste pickup was om 5 uur s'ochtends, dus helaas konden we niet uitslapen, maar het was nog steeds chil om een nacht in een echt bed door te brengen en een goede douche te hebben enzo. De pickups afgelopen zondag gingen goed, alle vluchten waren op tijd en we konden alle kinderen goed vinden, dus we vertrokken rond 9 uur sochtends alweer richting camp, waar we rond 1 uur smiddags aankwamen. De rest van de dag heb ik geholpen met de aankomst van alle kinderen en zorgen dat alles soepel verliep.

En nu zijn de kinderen dus hier, dus we beginnen binnenkort met trips waar ik super veel zin in heb! De volgende keer horen jullie daar meer over :)