Family camp en gedag zeggen

6 september 2023 - Denmark, Maine, Verenigde Staten

Hey allemaal,

Hier alweer een verhaal van me, langzaam begin ik bij te raken. Dit is mijn laatste verhaal over camp, in mijn volgende verhalen ga ik meer vertellen over het reizen na camp. Maar nu eerst: family camp!

Family camp is een soort van chille versie van camp. De cabins waar de campers normaal slapen worden verhuurd aan families. Zij kunnen dan allerlei activiteiten doen die camp faciliteert, zoals het touwenparcours, boogschieten, kanoen, waterskien, maar ook gewoon zwemmen. Voor ons, het personeel, is het een redelijk rustige tijd, aangezien we niet meer verantwoordelijk zijn voor de kinderen, alleen voor de activiteiten die we runnen. Een groot deel van de Amerikaanse staff is al naar huis omdat de scholen hier veel eerder beginnen, dus vooral de internationalen zijn nog hier, wat super gezellig is! Voor mij was family camp ook leuk, ik mocht helpen met het runnen van camp, het maken van de planning en het te woord staan van de mensen die aanwezig waren, dus al met al iets meer verantwoordelijkheden dan normaal gedurende camp, wat ik zeker niet erg vond. De meeste ochtenden heb ik besteed aan het maken van de planningen en het zorgen dat alles goed verliep en in de middagen was ik vaak ingepland op het zwemdock, aangezien ik een lifeguard ben. Er waren ook een paar trips, een dag kanotocht op het meer bij camp en een ochtendhike op Pleasant mountain, de berg waar camp op uitkijkt. Dus deze twee trips waren officieel mijn laatste trips van het seizoen, mooie afsluiters van een goede zomer!

Tijdens family camp heb ik ook nog anderhalve dag vrij gehad. We zijn met een paar mensen nog een keer naar een Baseball wedstrijd gegaan, maar helaas verloor ons team deze keer. Het was wel een leuke wedstrijd, dus dat maakt het beter. Onze andere vrije dag hebben we in Portland besteed, we hebben een rondvaart gedaan in de haven en de naburige eilanden, wat super leuk was. Daarna zijn we nog uit eten geweest en hebben we een aantal vuurtorens in de buurt bekeken. Toen was het alweer tijd om terug te gaan naar camp.

De laatste avond van camp was een feestje met al het personeel dat nog aanwezig was. Veel van ons vertrokken de dag daarop, dus het was de laatste goede kans, ook omdat alle mensen van family camp al weg waren. We waren met nog ongeveer 30 mensen, waarvan er de volgende dag 20 vertrokken, dus we maakten het niet super laat, maar wel super gezellig.

De volgende ochtend vertrok ik samen met Rebecca, Kristina en Paula richting Boston. Met z’n vieren verbleven we twee dagen in Boston, waarna Rebecca, Kristina en ik naar North Carolina reisden. Hier vertel ik de volgende keer meer over!

Liefs, Susan