Trips week 4: Cousins island & Errol

18 augustus 2023 - Cousins Island, Maine, Verenigde Staten

Hey allemaal!

Ik probeer langzaam weer bij te komen met mijn verhalen, dus hier een verhaal over de trips in week 4 van kamp.

Op zondag kwamen de nieuwe campers aan, dus die week had ik alleen dagtrips. Op dinsdag had ik een dagtocht naar Cousins Island, een eiland voor de kust in Casco Bay. Dat is de enige oceaan kano trip die we doen, dus ik had er super veel zin in. Voor de verandering was het droog, al was het wel mistig aan de kust, maar we konden niet klagen over het weer. Het was iets meer dan een uur rijden naar het eiland, dat verbonden is met het vaste land met een brug. De trip was ongeveer 7 mijl en onderweg zagen we een zeehond en een paar ooievaars, wat super gaaf was!

De volgende dag, woensdag, had ik een redelijk chille dag, want we hadden een outdoor cooking dag met de CITs. Dit zijn de Counselors In Training (CIT): dit is een groep van 12 meiden van 16 jaar die hun eerste jaar in het leadership program doen. We gingen naar een van de kampeerplekken aan de overkant van het meer waar we de hele dag hebben rondgehangen en verschillende gerechten op het kampvuur hebben bereid. Het is een super leuke groep en ik kan heel goed overweg met hun counselor, dus het was een leuke dag voor iedereen.

Donderdag en vrijdag had ik twee keer dezelfde trip gepland staan, namelijk naar Errol, wat ik de eerste week ook al 2 keer had gedaan. Deze keer deden we weer de ingekorte versie, omdat het water nog steeds hoog stond door alle regen die we hadden. Toen we donderdag op weg naar Errol waren, stak er een eland over (gelukkig een heel stuk voor de auto!), dus dat was super vet om te zien! Nadat we klaar waren met kanoen en de meiden nog even hadden gezwommen, hadden we nog tijd om een waterval in de buurt te bezoeken dus een geslaagde dag. Vrijdag regende het helaas, maar het was nog steeds een leuke trip.

Op zaterdag had ik weer een vrije dag. Ik ben naar Portland geweest, waar we wat hebben rondgehangen in het centrum, goede koffie hebben gedronken, en savonds zijn we naar een Baseball wedstrijd geweest van de Portland Sea Dogs. Ze wonnen de wedstrijd, dus dat was wel goed van ze. Wij hadden echter geen idee hoe de regels precies waren, dus toen ze wonnen hadden we het eerst niet in de gaten: ineens ging er vuurwerk de lucht in en begon iedereen te klappen, dus we deden maar vrolijk mee met de rest.

Dat was het weer voor nu, ik probeer snel weer iets van me te laten horen!

Liefs, Susan

1. Yvonne Schonewille:
    18 augustus 2023
    Als je maar geen schrijfkramp krijgt van je verhalen zo kort op elkaar 🤣 maar ze blijven superleuk om te lezen 👍. Goede ☕ is echt wel een dingetje zo te lezen. Veel pleziernog en ik kijk uit naar het volgende verhaal. Gr 🐈😘